قاچاقچی-مواد-مخدربازداشت-شدند

نیروهای مبارزه با مواد مخدر در جریان یک هفته گذشته ۱۶ قاچاق چی مواد مخدر را در نقاط مختلف کشور بازداشت کردند.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرایم مسکرات و مواد مخدر با نشر اعلامیه یی گفته که این قاچاقچیان بعد از بررسی اولیه به نهاد های عدلی معرفی کرده است.

در میان بازداشت شده گان یک خانم افغان ویک تبعه کشورایران نیز وجود دارند.

افراد یاد شده حین قاچاق مواد مخدر از میدان هوایی بین المللی حامد کرزی و ولایات بدخشان، نیمروز، هرات ، ننگرهار، پروان و هلمند بازداشت شده اند.

از نزد بازداشت شده گان بطور مجموعی بیش از۲۷۴ کیلوگرام هیروئین،۶۲ کیلوگرام تریاک،2662 کیلوگرام چرس،بیش از 11 لیتر مشروبات الکولی، 12سیت تیلفون همراه و 9 عراده وسایط مختلف النوع کشف و ضبط شده اند.

خانم بازداشت شده افغان که۴۲ سال عمردارد همراه با پسرش در ولسوالی جبل السراج ولایت پروان با مقدار مواد ازنوع تریاک و چرس که داخل سویچ بورد موتر نوع کروال 2000 جاسازی شده بود به اساس معلومات قبلی اداره کشفی اطلاعات و تحقیقات پولیس بازداشت شده است.

این خانم که خود را باشنده اصلی ولایت کابل معرفی میکند در جریان تحقیقات ابتدایی اش اظهار نموده که وی دارای مدرک تحصیلی به سطح ماستراز بیرون کشور میباشد.

وی ضمن اظهار بی اطلاعی از مواد جاسازی شده در واسطه ادعا میکند که در گذشته علاوه براین کاندید شورای ولایتی ولایت بغلان در انتخابات گذشته بوده است، دارای گذشته کاری در ادارات بین المللی و جامعه مدنی نیز میباشد.

در حال حاضربازداشت شده گان با دوسیه های نسبتی شان در این مرکز تحت تعقیب عدلی و قضائی قرار دارند.

قابل تذکراست که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر در سال 1384 خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های 17 و18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صالحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، 10 کیلوگرام تریاک،50 کیلوگرام چرس، 50 کیلوگرام مواد کیمیاوی و 50 لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

16قاچاقچی مواد مخدربازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد