قبولی-پناهندگان-افغان-در-آلمان-را-گزارش-وزارت-خارجه-آن-کشور-تعیین-میکند

پس از حملات تروریستی اخیر در کابل، تصمیم گیری نهایی در مورد درخواست های پناهندگی افغان ها در آلمان متوقف شده و اداره مهاجرت آن کشور منتظر گزارش وزارت خارجه است.

به گزارش افغان نیوز: گروه رسانه ای "فونکه" در آلمان گزارش داده که اداره امور مهاجران و پناهندگان آلمان در برلین  به دلیل حملات تروریستی اخیر در کابل فیصله کرده است تا زمانی که وزارت خارجه گزارش دقیق از وضعیت امنیتی افغانستان ارائه نکند، تصمیم نهایی در مورد درخواست های پناهجویان افغان را متوقف می کند.

اداره امور مهاجران و پناهندگان آلمان توقف فیصله نهایی روی پرونده های پناهندگی مهاجران افغان را تائید کرده و گفته است: «به خاطر این که وزارت خارجه گفته است، اولویت بندی جدیدی از وضعیت امنیتی افغانستان را دوباره ارزیابی می کنیم، تصمیم گیری روی درخواست های پناهندگی اتباع افغانستان بعداً صورت می گیرد».

اما وزارت خارجه آلمان چه وقت ارزیابی جدیدش از وضعیت امنیتی افغانستان را به حکومت فدرال آلمان ارائه خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

گروه رسانه ای "فونکه" گزارش داده که اداره امور مهاجران و پناهندگان آلمان درخواست های پناهندگی ابتدایی و تجدیدنظر را قبول می کند و برای پناهجویان وقت مصاحبه پناهندگی می دهد.

اما پس از انجام همه کارهای روند پناهندگی، تصمیم نهایی روی پرونده شان تا زمان ارائه گزارش وزارت خارجه در مورد امنیت افغانستان گرفته نمی شود.

یک سخنگوی اداره امور مهاجران و پناهندگان آلمان گفته است که به تعلیق درآمدن  موقت تصمیم گیری نهایی روی پرونده های پناهندگی اتباع افغانستان براساس ماده یازدهم قانون پناهندگی اتخاذ شده است.

وی علاوه کرده که ممکن است این تصمیم گیری روی درخواست های پناهندگی آنها شش ماه تا یک سال معطل بماند.

پیش از این دولت آلمان با استدلال اینکه در افغانستان مکان های امن وجود دارد و پناهجویان رد شده به این مکان های انتقال داده شوند، شماری را دیپورت میکرد.

اما سازمان های حقوق بشری و مدافعان پناهجویان این استدلال را غیر قابل قبول دانسته و تاکید داشتند که افغانستان یک کشور جنگ زده است.

 

قبولی پناهندگان افغان در آلمان را گزارش وزارت خارجه آن کشور تعیین میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد