امنیت-شهر-کابل-تا-شش-ماه-دیگر-تامین-میشود

رئیس جمهورغنی بیان داشت که اقدامات تازه برای تامین بهتر امنیت در شهر ها اتخاذ شده است، اما مردم برای حکومت شش ماه فرصت دهند، تا تامین امنیت به صورت درست انجام شود.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور اشرف غنی در نشست هیئت هماهنگی و نظارت افغانستان در کابل بیان کرد که اقدامات تازه در مورد بهبود امنیت شهر کابل، شامل کنترل بهتر ترافیک به منظور نظارت بهتر و جلوگیری از نفوذ شورشیان، آموزش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی میشوند.

وی علاوه نمود که در آغاز تامین امنیت برای ما دشوار خواهد بود، اما پس از شش ماه، امنیت کابل به  تمام گرفته میشود.

وی تصریح کرد که در رابطه با تامین امنیت شهر کابل با هفت هزار باشنده این شهر دیدار کرده و تامین امنیت در اولویت کاری حکومت قرار دارد.

او خواستار همکاری مردم شهر کابل و ایستادگی آنان برای توقف حمله‌های "تروریستی" دراین شهر شد.

وی بر ایجاد شغل برای مردم تاکید کرده و گفت که بیکاری زمینه سرباز گیری آسان را برای تروریستان فراهم میکند و افراد بیکار زخیره خوبی برا حامیان افراد انتحاری است.

آقای غنی گفت که با هفت هزار شهروند کابل دیدار کرده و از ناامیدی عمیق همراه با آشفتگی آنان و اجماع بر نیاز به اصلاحات کلیدی در بخش امنیت و توسعه آگاه است. به گفته او مردم نیازمند کار هستند. بدون شغل، ذخیره نامحدود از همدستان و انتحاریان آماده عضویت در این گروه‌ها وجود خواهند داشت که از طرف شورشیان به‌خوبی تامین مالی می‌شوند.

او گفت که افغانستان بیش از حد متمرکز است و برای حل این مشکل حکومت تلاش خواهد کرد تا شهروندان در مرکز روند توسعه قرار داشته باشند و نقش کلیدی را در حسابدهی حکومت به ملت بازی نمایند.

رئیس جمهور گفت که روند اشتغال‌زایی اضطراری را در هفته‌های نزدیک از دو وزارت امنیتی دفاع و داخله آغاز خواهد کرد.

آقای غنی در بخشی دیگر سخنان خود گفت که حکومت وحدت ملی از آغاز به صلح متعهد بوده. "سرمایه سیاسی و زندگی‌مان را به خاطر تأمین صلح به خطر انداخته ایم.

وی علاوه نمود که گروه‌های طالبان، باید بدانند که زمان به نفع آنان نیست. آنها می‌توانند صلح و آشتی واقعی را در آغوش بگیرند، یا آماده باشند تا از طرف جامعه جهانی به عنوان یک سازمان "تروریستی" دسته‌بندی شوند.

 

امنیت شهر کابل تا شش ماه دیگر تامین میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد