قرارداد-استخراج-معادن-سمنت-و-ذغال-سنگ-فسخ-گردید

قرارداد استخراج معادن سمنت غوری و ذغال سنگ کرک-دودکش که با کمپنی افغان انویسمنت برای مدت ۴۰ سال عقد شده بود، از سوی کابینه فسخ گردید.

به گزارش افغان خبر: سرپرست وزارت معادن و پترولیم به تاسی از مصوبه شماره ۳۲ مورخ ۴/۹/۱۳۹۴ کابینه، گزارش آن وزارت مبنی بر قرارداد فابریکه سمنت غوری و معادن ذغال سنگ کرکر–دودکش را به جلسه مطرح نمود.

وی افزود: قرارداد فابریکات سمنت غوری و معادن ذغال سنگ کرکر – دودکش در سال ۱۳۸۵ با کمپنی افغان انویسمنت عقد گردید.

مدت اعتبار این قرارداد از اول حمل ۱۳۸۶ برای مدت ۴۰ سال میباشد. مطابق به قرارداد، دو طرف تعهداتی را داشته اما کمپنی قراردادی به تعهدات خویش عمل ننموده است.

وزارت معادن به جلسه کابینه ادعا کرده که این کمپنی از بابت پرداخت رویالتی، کرایه سطح زمین و حق الاجاره‏ها مبالغی را قرضدار میباشد که عدم تطبیق مواد قرار داد از سوی قراردادی نه تنها باعث محدودیت استخراج ذغال سنگ گردیده، بلکه باعث تخریب سوفهای معادن متذکره نیز گردیده است.

کابینه بعد از بحث همه جانبه فسخ قرارداد فابریکه سمنت غوری و معادن ذغال سنگ کرکر– دود کش را مورد تصویب قرار داد.

همچنان کمیته وزرا مندرج در قانون معادن را موظف نمود تا قرار داد متذکره را مجدداً ترتیب و به مزایده بینالمللی قرار داده و علیه کمپنی افغان انویسمنت نسبت عدم ایفای تعهدات مندرج قرارداد و قوانین نافذ کشور اقامه دعوا نماید.

قرارداد استخراج معادن سمنت و ذغال سنگ فسخ گردید

پیام ها

  • عبدالقهار

    2017-01-08 10:21:40

    عرض سلام و ادب خدمت شما- فابریکۀ سمنت غوری و معادن کرکر و دودکش از جملۀ سرمایۀ ملی و ملکیت کشور است- دولت مکلف است مطابق مادۀ نهم قانون اساسی افغانستان نافذۀ 14 جدی 1382 -هـ ش- در مورد حفظ و نگهداشت آن تدابیر لازم اتخاذ نماید- دیدگاه من اینست که این ملکیت خود را واقعاً دولتی ساخته و در قسمت اعمار مجدد آن توجه مبذول داشته و از خصوصی سازی آن جلوگیری نماید- با احترام

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد