قرارداد-پروژه-انکشافی-به-ارزش-میلیون-افغانی-به-سکتور-خصوصی-واگذار-شد

وزارت احیا و انکشاف دهات کشور میگوید که این وزارت ۱۳ پروژه‌ ی انکشافی را به ارزش بیش از ۷۶۰ میلیون افغانی با شرکت های خصوصی قرار داد کرده است.

به گزارش افغان خبر، نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات امروز در یک نشست با حضور مسئولین شرکت های سکتورخصوصی و رسانه ها،از امضاء قرار داد، 13 پروژه انکشافی این وزارت خانه با سکتور خصوصی خبرداد وگفت؛ این پروژه ها شامل سرک و آّب رسانی میشود.

وزیر احیا و انکشاف دهات علاوه نمود که این قراردادها شامل 32 پروژه آّب زراعتی، 12 پروژه سرک سازی و 4 قرارداد آب آَشامیدنی میباشد.

آقای درانی می افزاید که بر مبنای این قراردادها، 37 کیلومتر سرک اسفالت و 334 متر پل از طریق برنامه ملی راه سازی روستایی در مربوطات ولایت های بلخ، تخار، و لوگر اعمار میگردد.

این مقام وزارت انکشاف دهات افزود که با اسفالت سرک‌های حیرتان تا ولسوالی کلدار ولایت بلخ، سرک خوشی ولایت لوگر، اکمال ساخت پل های آهن و کانکریتی در مرکز ولایت تخار و ولسوالی زرمت ولایت پکتیا مشکلات ترانسپورتی مردم محل و روستا حل میگردد و آنها نیز میتوانند با شرایط آسان به مرکز ارتباط داشته باشد.

به گفته آقای درانی 9 پروژه آن مربوط به برنامه ملی آبرسانی، حفظ الصحه و آبیاری می باشد که مردم در مناطق دور افغانستان از آن مستفید میگردند.

وزیر احیا و انکشاف دهات گفت برای آب آشامیدنی 63 حلقه چاه سطحی و عمقی حفر میگردد که هزینه آن بالغ بر 13 میلیون افغانی سنجیده شده است.

به گفته آقای درانی حفر این چاه ها در ولایت های غور، پروان، بغلان، کنر و نورستان صورت میگرد که نیازمندیهای پانزده هزارو چهارصدو سی و پنج 15435 خانواده را از ناحیه آب صحی آشامیدنی رفع میکند.

آقای درانی میگوید بامرفوع ساختن نیاز آب صحی برای خانواده‌ها وساختن سرک ها، همچنین فرصت های شغلی و زمینه کار برای افراد بیکار در آن محلات نیز ایجاد میگردد.

 

قرارداد 13پروژه انکشافی به ارزش 760 میلیون افغانی به سکتور خصوصی واگذار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد