قوم-قرغیز-بدخشان-از-نبود-امکانات-به-رئیس-جمهور-شکایت-کرد

قوم قرغیز ولایت بدخشان در دیدار با رئیس جمهورغنی، مشکلات عدم انکشاف مناطق شان را در عرصه های مختلف بیان نمودند تا به این موارد رسیدگی شود.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور شام گذشته با بزرگان و نماینده‌گان قوم قرغیز ولایت بدخشان دیدار کرد.

در این دیدار مولوی عبدالحق و ایگم بردی به نمایندگی از پامیریان صحبت کردند و مشکلات شانرا در عرصه های مختلف به خصوص در بخش های معارف، شاهراه ها و خدمات صحی با رئیس جمهور شریک ساختند.

این نمایندگان از حکومت خواستند که به منظور حل مشکلات منطقوی شان، سرک، تعمیر برای مکاتب و کلینک ها اعمار شود و نیز جهت شریک سازی مشکلات شان، یک نماینده آنان در حکومت جذب گردد.

رئیس جمهور بعد از شنیدن خواست ها و پیشنهادات شان، گفت: تشکر از اینکه مشکلات تانرا با وضاحت شریک ساختید. وی افزود، بر اساس قانون اساسی، تمام اتباع افغانستان از حقوق مساوی برخوردار اند و حکومت خود را در برای تأمین حقوق مساوی و تسهیلات لازم به شهروندان مکلف میداند.

رئیس جمهور غنی گفت، به خواست ها و مشکلات شما رسیدگی میشود و در این زمینه مسوولین موظف خواهند شد. وی افزود، در نظر است یک سرک در مناطق تان اعمار گردد که برای تعیین مسیر آن هیئت فرستاده و کشور چین در راستای  اعمار آن تعهد همکاری کرده است.

رییس جمهور خطاب به آنان گفت: به منظور شمولیت در لیسه های دارای لیلیه، لستی از فارغان مکاتب ابتدائیۀ تانرا ترتیب نمایید، تا پس از فراغت بخاطر بهبود وضعیت معارف آن مناطق خدمت نمایند

رئیس جمهور غنی به وزارت صحت عامه وظیفه سپرد تا به منظور ارایه خدامات صحی برای باشنده های این مناطق و نیز ارزیابی اعمار کلینیک اقدامات را روی دست گیرد. وی به وزارت سرحدات و قبایل دستور داد که یکی از نمایندگان پامیریان را به حیث مشاور در آن وزارت بگمارد، تا مشکلات آن ها را به اسرع وقت با حکومت شریک نموده و به منظور حل آن اقدامات صورت گیرد.

 

قوم قرغیز بدخشان از نبود امکانات به رئیس جمهور شکایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد