قیضه-جنرال-دوستم-و-احمد-ایشچی-باید-در-روشنایی-کامل-بررسی-شود

شماری از فعالان مدنی خواهان بررسی قیضه جنرال دوستم و احمد ایشچی هستند و می‌گویند؛ اگر دولت افغانستان توان بررسی این قیضه را ندارد باید جامعه جهانی و دادگاه لاحه به ان رسیدگی کنند.

به گزارش افغان خبر؛ فهیم صدیقی یک تن از فعالان مدنی امروز (پنج شنبه 2 جدی) در یک کنفرانس خبری گفت؛ فعالان مدنی خواهان بررسی این قیضه است و دادگاه عالی باید  انرا به شکل شفاف بررسی کند.

آقای صدیقی گفت؛ باید بررسی شود که اتهامات مبنی بر تجاوز جنسی جنرال دوستم بر احمد ایشچی صحت دارد یا نه و اگر این ادعاها صحت داشته باشد باید معاون اول، به نظام عدلی و قضایی معرفی شود و اگر صحت نداشته باشد باید احمد ایشچی و کسانی که به این قیضه دامن زده اند مورد مجازات قرار گیرند.

این فعال مدنی از کمیسیون مستقل حقوق بشر خواست که در مورد جنجال‌های اخیر بین معاون اول رئیس جمهور و احمد ایشچی معاون پیشین حزب جنبش جدی برخورد کند و هیچ گونه ملاحظه مورد قبول مردم نیست.

صدیقی افزود؛ هیچ کس فراتر از قانون اساسی کشور قرار ندارد و باید با همه شهروندان کشور یکسان برخورد شود. این فعال مدنی از سران حکومت خواست که قانون را در این زمینه تطبیق کنند.

از سوی دیگر هیواد رهیاب یکی دیگر از فعالان مدنی گفت؛ اگر دولت افغانستان توان بررسی این قیضه را ندارد باید جامعه جهانی انرا بررسی کند. آقای رهیاب بیان داشت؛ دادگاه لاحه میتواند چنین قضایا را به شکل درست بررسی نماید.

این فعال مدنی از عموم رسانه ها خواست که در امر نشر اخبار و گزارش ضد و نقیض در مورد اتهامات بالای جنرال دوستم خودداری کنند و صحت گزارش و خبر را در نظر گیرند.

این فعالان مدنی گفتند، تا روشن شدن این قیضه جامعه مدنی برنامه های بیشتر را دایر میکنند، تا دیگر چنین اتهامات صورت نگیرد.

دادستانی کل کشور از چند روز به این سوی اتهامات احمد ایشچی بالای جنرال دوستم را بررسی میکند تا معلوم شود که آیا این اتهامات صحت دارد یا نه.

 

 

 

قیضه جنرال دوستم و احمد ایشچی باید در روشنایی کامل بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد