لیست-غاصبان-زمین-در-کابل؛-سر-میز-رئیس-جمهور-گذاشته-شد

بیش از ۴۲هزار جریب زمین در اطراف شهر کابل توسط زورمندان غصب گردیده و اکنون والی کابل لیست این افراد را در اختیار رئیس جمهور قرار داد.

به گزارش افغان خبر: حامد اکرم والی کابل بیان کرده که تا کنون 42هزار جریب زمین در مناطق اطراف کابل غصب شده و این روند ادامه دارد.

وی تصریح کرد لیست کسانی را که زمین های دولتی را در ولسوالی ها و اطراف شهر کابل به زور تحت ملکیت خود درآورده اند به رئیس جمهورغنی تحویل داده ام.

وی در نشست خبری در کابل ضمن جدی خواندن مسئله غصب زمین اعلام کرد: "آماده‌ایم با زمین‌خواران مقابله کنیم و غاصبان زمین دیگر نمی‌توانند با استفاده از نفوذشان در دولت به این روند ادامه دهند".

به گفته والی کابل، غاصبان زمین بیشتر در ولسوالی های بگرامی، چهارآسیاب و خاک جبار در تلاش غصب زمین هستند، اما دولت به آنها این اجازه را نخواهد داد.

این در حالی است که تنها کابل با این مشکل روبرو نیست و زورمندان محلی در اکثر ولایات و شهر های افغانستان زمین های دولتی و حتی زمین های شخصی را غصب کرده اند.

هرچند رئیس جمهورغنی طی فرمانی به والیان، امر کرده تا در مورد تهیه لیست غاصبان زمین و زورمندانی که در تلاش غصب زمین هستند، اقدام  نمایند.

ریاست جمهوری پیش از این گفته بود که با زمین خواران برخورد جدی کرده و زمین های دولتی را از تحت تملک آنها آزاد خواهد کرد.

لیست غاصبان زمین در کابل؛ سر میز رئیس جمهور گذاشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد