مجلس-نمایندگان-شرکت-برشنا-را-به-فساد-متهم-کرد

در نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان یکی از موضوعات مورد بحث، اضافه ستانی پول برق توسط شرکت برشنا بود و نمایندگان تاکید کردند که مردم باید به اندازه مصرف برق شان پول پرداخت نمایند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان می گویند شرکت برشنا به عنوان یک خانه فساد عمل میکند و از مردم بیشتر از آنچه مصرف میکنند پول برق می گیرند.

عبداللطیف پدرام، نماینده مردم بدخشان در مجلس گفت که برق به یک فساد تبدیل شده و ریاست برشنا باید مورد بررسی قرار گیرد و مردم به اندازه‌ ی که برق مصرف می‌کنند باید پول بدهند نه بیش از آن.

وی تصریح کرد که باید از اقدامات غیر قانونی این شرکت و فساد در آن، جلوگیری صورت گیرد.

 نظیفه ذکی، نمایندۀ مردم کابل در مجلس نمایندگان نیز گفت که ریاست برشنا در حق مردم جفا می‌کند و پول‌های هنگفت مردم را به نام میترهای دیجیتالی حیف و میل می نماید.

به باور خانم ذکی در ریاست برشنا فساد گسترده وجود داشته که در روز ملیون‌ها افغانی به جیب اشخاص سودجو واریز می گردد.

در همین حال داکتر رمضان بشردوست، عضو دیگر مجلس با انتقاد از نمایندگان مجلس گفت همین افرادی که چنین کارها را مرتکب شده اند شما حمایت کرده و برایشان رای دادید و امروز در سطح جهانی مطرح شده که وکلای افغانستان به پول رای دادند.

او گفت که راه حل برق ایجاد بندهای بزرگ و ذخیره‌های آب است و منابع آبی افغانستان می‌تواند ۲۳هزار میگاوات برق تولید کند که افغانستان چهارهزار نیاز دارد و دولت باید به آن باید توجه کند.

در اخیر عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت که موضوع برق یک مشکل جدی است و کمیسیون مواصلات و مخابرات این قضیه را باید بررسی کرده گزارش آن را در نشست بعدی به مجلس ارائه نماید تا در این مورد تصمیمات فوری گرفته شود.

 

مجلس نمایندگان شرکت برشنا را به فساد متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد