محتوای-ثقافت-اسلامی-در-دانشگاه-بازنگری-شود

عبدالحفیظ منصور یکی از اعضای مجلس نمایندگان میگوید بسیاری از کسانی که در دانشگاه ها ثقافت اسلامی را تدریس میکنند از محتوای آن خبر ندارند و باید موضوعات داخل متن این کتاب بازنگری شود.

به گزارش افغان خبر: عبدالحفیظ منصور روز چهار شنبه گذشته با اعلام این که در برخی از مساجد و دانشگاه‌ها تروریست تربیه می‌شود و خیلی از جوانان بدلیل تدریس ثقافت اسلامی در دانشگاه‌ها به اعمال تندروانه رو می‌آوردند، گفت که سخنانش در مخالفت با ارزش های اسلامی قرار ندارد.

آقای منصور امروز یکشنبه نیز، اظهارات اخیر خود در مجلس نمایندگان را تکرار کرد اما گفت که او خواهان اصلاح مضامین ثقافت اسلامی در دانشگاه‌ها است.

آقای منصور می‌گوید که استراتژی مبارزه با تروریزم نیازمند تجدید نظر است. او تاکید کرد که در کنار تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، مراکزی که دیروز در پاکستان تروریست تربیه می‌کردند، امروز لانه‌هایی در داخل برخی از مساجد پیدا کرده‌اند.

وی گفت که در زمان مقاومت بیشتر کسانی که در صف جهاد بودند نیز بیان کرده اند که طالبان ریشه دین را نابود میکنند.

آقای منصور خودش نیز در یکی از دانشگاه‌ها مضمون ثقافت اسلامی را تدریس می‌‌کند، افزود که هم اکنون ده‌ها استاد که این مضمون را تدریس می‌کنند، از محتوای مضمون ثقافت اسلامی شکایت دارند.

وی گفت که این مضمون درسی دانشگاه باید اصلاح و تکمیل شود.

وی تاکید کرد مضمون ثقافت اسلامی که امروز در تمام دانشگاه‌های افغانستان به عنوان یکی از مضامین اصلی تدریس می‌شود، باید جوابگوی نیازمندی‌های امروزی باشد.

به گفته او، دیگر مضامین در دانشگاه‌ها به دانشجویان قوت اما مضمون ثقافت اسلامی جهت می‌دهد.

این درحالی است که داکتر جعفر مهدوی یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان نیز تاکید دارد که باید موضوعات درون بحث ثقافت اسلامی در دانشگاه ها بازنگری شود.

 

محتوای ثقافت اسلامی در دانشگاه بازنگری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد