محو-خشونت-علیه-زنان؛-نیازمند-بسیج-ملی-است

در سیمینار امروز که به مناسبت محو خشونت علیه زنان در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ تدویر یافته بود، نازیه فیضی یکی از مسولان وزارت امور زنان گفت که برای رفع خشونت علیه زنان باید همه اقشار جامعه همکار شوند.

به گزارش افغان خبر: در نشست امروز سه شنبه (20 میزان)  که در وزارت اطلات فرهنگ برگزار شده بود، کمال  سادات معین امور جوانان گفت که خشونت از کانون خانواده ها شکل میگیرند.

داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می افزاید زمانی که حقوق طفل و دختر خانم‌ها در بین فامیل شان رعایت نگردد آنها در بین جامعه دچار افسردگی میشوند، معین امور جوانان از خانواده‌ها خواست تا برای دختر خانم‌های شان مشاور خوبی باشند و به تمام حقوق اطفال و دختران شان برسند تا آنها مانند بقیه احساس مسئولیت بیشتر نمایند.

کمال سادات میگوید برای مشاوره بیشتر؛ دختر خانم‌ها میتوانند به شماره "120" تماس بگیرند و هرگونه سوال که داشته باشند میتوانند بپرسند.

معین امور جوانان گفت علاوه بر شماره " 120" آنها میتوانند به شماره "166" در تماس شوند و سوالات شان را راجع به داروها مطرح کنند، وی می افزاید که آنها یک پروگرام کاریابی برای خانم در سراسر کشور راه اندازی کرده است.

با وجود انتقاد های زیاد در زمینه‌ی خشونت علیه زنان  مسعوده کروخی نماینده مردم در مجلس نمایندگان میگوید که بدترین و حادترین خشونت در برابر زنان و اطفال؛ خشونت خانواده‌گی است.

به گفته خانم کروخی خشونت علیه زنان از دوران به دنیا آمدن طفل شروع وبه مرور زمان این خشونت‌ها افزایش می یاید.

خانم کروخی از روند فعالیت‌ها برای خانم‌ها انتقاد کرده میگوید به جای مصرف بیهوده به هوتل‌های گرانقیمت و افراد تکراری کارهای پروژه‌یی انجام میدهند.

به گفته این نماینده مردم انسانها از نظر قرآن یکسان آفریده شده و والاترین روح در او دمیده شده است، وی می افزاید که باید از قرآن آموخت و کرامت انسانی را رعایت کرد.

به گفته خانم مسعوده یگانه معیاری  که در پیش خداوند "ج" برتری دارد تقوا و پرهیزگاری است نه زن بودن و یا مرد بودن.

در همین زمینه قدریه یزدان پرست کمیشنر حقوق بشر می‌گوید عده‌ی بنام حقوق زن به جایگاهی رسیده اند اما به خانم‌های کشور هیچ گونه تغیرات نیامده است.

به گفته کمیشنر حقوق بشر بزرگترین خشونت علیه زنان و بیوه زنان نادیده انگاری است، به گفته او زنان در کشور هنوز از آدرس مرد به جایگاهی رسیده اند.

به گفته‌ی آنها برای محو  خشونت علیه زنان باید آگاهی برای مردان و زنان صورت بگیرد، آنها می افزاید برای از بین خشونت در برابر زنان یک جامعه شناسی دقیق انجام شود.

برگزار کننده‌گان این مجلس میگویند فعالان زن باید یک طرح مدون را برای محو خشونت علیه زنان گرد آوری نمایند.

این در حالی است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در نشست بروکسل گفته بود که خانم ها  در افغانستان پیشرفت کرده و میتوانند صدای شان را به گوش جهانیان برسانند.

محو خشونت علیه زنان؛ نیازمند بسیج ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد