محکمه-صحرایی-شایعه-علیه-امارت-اسلامی-است

مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که محاکم در ۳۴ ولایت کشور فعال است و هیچ گونه محکمه صحرایی در کشور از سوی نیروهای حکومت سرپرست صورت نگرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ شیخ محمد عزیز الله المظهری، رییس دارلافتاء شهر کابل در گفتگو با آژانس افغان نیوز هر گونه محکمه صحرایی را در کشور رد کرده و می‌گوید که در طول تاریخ امارت اسلامی محکمه صحرایی وجود نداشته است.

المظهری محکمه صحرایی را اتهام علیه امارت اسلامی دانسته و گفت: « این شایعات از سوی اغیار و بیگانگان علیه حکومت سرپرست مطرح می‌شود. در حال حاضر شریعت و قوانین الهی در محاکم کشور حاکم است».

او افزود که محکمه صحرایی به معنایی اجرای حدود بدون تحقیق و فیصله محاکم با صلاحیت، در کوه و صحرا است که تا کنون نیروهای امارت اسلامی چنین محکمه‌ای را انجام نداده است.

رییس دارالافتاء کابل می‌گوید که امارت اسلامی در دوره جهاد، در بدترین شرایط با حکم امیرالمومنین و فیصله محاکم ثلاثه – ابتدایی، مرافعه و تمیز-  عمل کرده و هیچ گونه محکمه صحرایی را انجام نداده است.

المظهری تصریح کرد که امارت اسلامی در تمام ولایت‌ها دارالافتاء‌ها را صلاحیت قانونی داده تا مشکلات پرونده‌های قضای مردم را حل و فصل نمایند.

او گفت که در مدت یک سال گذشته دست کم ۲ هزار پرونده قضای به دارالافتاء‌ محول شده که از این میان به ۶۰۰ پروند آن رسیدگی صورت گرفته است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی نیز می‌گوید که تاکنون در کشور هیچ گونه محکمه صحرایی از سوی نیروهای امارت اسلامی صورت نگرفته و ویدوهای که در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود، تاکنون تثبیت نشده است.

کریمی تاکید کرد که محاکم در ۳۴ ولایت کشور فعال و قاضیان در آن مسوولانه عمل می‌کنند. او گفت که افراد متهم و مجرم در محاکم طبق شریعت اسلامی  مجازات و تنبیه می‌شوند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

محکمه صحرایی شایعه علیه امارت اسلامی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد