مخالفان-مسلح-زیر-نام-کوچی-در-ولایت-میدان-وردک-تجمع-کردند

شماری از باشندگان ولایت میدان وردک از حضور مخالفان مسلح تحت نام کوچی ها در بعضی از مناطق این ولایت خبر داده و خواهان افزایش نیروهای امنیتی در آن مناطق شدند.

به گزارش افغان نیوز: افراد مسلح همه ساله با رسیدن فصل گرما در برخی از مناطق ولایت میدان وردک و ولایت غزنی تجمع میکنند و هر ازگاه دست به اعمال تخریبی و کشتن افراد زده اند.

جمعی از بزرگان، علما و متنفذین ولسوالی های حصه اول و دومِ بهسود ولایت میدان و شماری از فرهنگیان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی با استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار نموده و از مشکلات و نیاز مندی های باشندگان مناطق مربوطه در بخش های مختلف گزارش دادند.

در ابتدا دیدار کنندگانِ ولسوالی های بهسود ولایت میدان از حضور کوچی ها و همچنین مخالفان مسلح دولت زیر نام کوچی در مناطق همجوار با ولسوالی های دایمرداد، حصه اول و حصه دوم بهسود ولایت میدان خبر داده، از حکومت و به خصوص ارگانهای امنیتی خواستند تا جلو هرگونه خشونت های احتمالی را بگیرند.

بزرگان بهسود ضمن تاکید به تقویت، تجهیز و افزایش نیروی های امنیتی مستقر در مناطق یاد شده، از مشکلات مردم در باب عدم توجه ادارات مسوول مبنی بر اعمارسرک منطقه آبدره الی مرکز بهسود ابراز نا رضایتی کردند.

آنها گفتند که کار اعمار فاز اول سرک گردن دیوار نیز که میعاد قرار داد آن به سر رسیده است به کندی پیش می رود و تاکنون به پروسه استملاک در مناطق که کار جریان دارد هم رسیدگی نشده است.

دیدار کنندگان کمبود مراکز درمانی در هردو ولسوالی، عدم استخدام و جذب نیروهای تحصیل کرده در ادارات دولتی ، تامین مشارکت وحضور اقوام در ساختار ادارات دولتی ولایت میدان و توجه به ضعف مدیریتی در ولسوالی حصه دوم بهسود را به عنوان مطالبات خود مطرح کرددند.

همچنین در یک دیدار جداگانه شماری از بزرگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی در حالی که خداداد عرفانی نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه نیز حضور داشت، خواسته های مردم آن ولایت در بخش های مختلف از جمله در زمینه تامین امنیت مناطق همجوار جاغوری با ولسوالی های نا امن و اعمار سرک قره باغ-جاغوری مطرح شده و بر توجه حکومت وحدت ملی و به ویژه ارگانهای مسوول در سیدگی به مطالبات مردم تاکید شد.

بزرگان جاغوری تامین مشارکت ملی و حضور متناسب اقوام در ساختار ادارات دولتی ولایت غزنی را نیز به عنوان یکی از خواسته های اساسی مردم آن ولایت عنوان کردند.

متقابلا معاون رییس جمهور از توجه دیدار کنندگان برای طرح مطالبات و انتقال خواسته های مردم توسط بزرگان ولسوالی های جاغوری و هردو بهسودِ ولایت میدان ابراز خرسندی نموده گفت که توجه و دلسوزی مردم در راستای طرح خواسته ها و پیگیری مطالبات شهروندان می تواند زمینه بهتر تامین خدمات مورد نیاز و رسیدگی به مشکلات آنان را فراهم کند.

معاون رییس جمهور در پاسخ به خواسته های دیدار کنندگان گفت که هر یک از موارد مطرح شده را یا خود شخصا و یا از طریق ادارات مسوول تعقیب خواهد کرد.

مخالفان مسلح زیر نام کوچی در ولایت میدان وردک تجمع کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد