مدیریت-هفت-میلیون-انسان-توسط-وزارت-مهاجرین

وزیر امورمهاجرین اعلام نموده که طی چهار سال حکومت وحدت ملی، دستکم هفت میلیون انسان بی‌جاشده و عودت‌کننده را مدیریت نموده است.

به گزارش  افغان نیوز: در یک خبرنامه این وزارت به نقل از سید حسین عالمی بلخی، وزیر امورمهاجرین و عودت‌کنندگان آمده است؛ این وزارت طی چهار سال حکومت وحدت ملی با کمترین امکانات حدود هفت میلیون انسان بی‌جاشده و عودت‌کننده را در داخل کشور مدیریت نموده است و به زودی کار روی اصلاح ساختاری وزارت نیز آغاز می‌گردد.

بر اساس این خبرنامه؛ عالمی بلخی روز گذشته(یک‌شنبه، ۱۴ دلو) در جلسه مشورتی با کارمندان این وزارت، گفت: تلاش‌ها برای نقش اجرایی وزارت و اصلاح ساختاری آن جریان دارد و این اداره از حالت پالیسی‌سازی به حالت اجراکننده تغییر وضعیت خواهد داد.

عالمی بلخی افزود که طی چهل سال گذشته حکومت افغانستان برای اولین بار با کشور ایران به توافق رسیده که کودکان بدون مدرک افغان در مکاتب آن کشور شامل گردد و با پاکستان نیز توافق نموده که اطلاعات و معلومات ثبت شده مهاجرین افغان را به افغانستان تحویل دهند.

این درحالی است که نهاد بین المللی" یونیسف" اعلام نموده که در میان چهار میلیون کودک بی بضاعت در افغانستان، ۵۰۰ هزار آن به کمک فوری نیاز دارند.

مدیریت هفت میلیون انسان توسط وزارت مهاجرین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد