مراسم-عرسی-دسته‌جمعی-۱۰۱-زوج-جوان-در-کابل-برگزار-شد

یک بنیاد خیریه عروسی دسته‌جمعی یک‌صدو یک زوج جوان را در کابل برگزار کرده و می‌گوید که هدف از راه اندازی چنین مراسم گروهی، گسترش فرهنگ اسلامی، ازدواج سالم و آسان در جامعه می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ عروسی دسته‌جمعی ۱۰۱ زوج جوان روز گذشته (جمعه، ۱۶ سرطان ) در کابل توسط بنیاد خیریه شهدا به مناسبت عید غدیر خم، برگزار شد.
دولت حسین محمدی، مسوول بنیاد خیریه شهدا در مراسم عروسی دسته‌جمعی ۱۰۱ زوج جوان گفت که مراسم‌‌ عروسی در سال‌های اخیر به شدت هزینه‌بر بوده که این امر باعث شده شماری زیادی از جوانان توان ازدواج را نداشته باشند.
محمدی افزود که برگزاری عروسی‌‌های دسته‌جمعی در جامعه می‌تواند ازدواج آسان و اسلامی را فراهم کند و چنین مراسم‌ها بر دوام و ثبات خانواده‌های که تازه تشکیل می‌شوند، بسیار موثر می‌باشد.
او بیان داشت که در این عروسی دسته‌جمعی ۱۰۱ زوج، جوانان از اقوام و ولایت‌های مختلف کشور اشتراک داشتند.
مسوول بنیاد خیریه شهدا می‌گوید که هدف از برگزاری چنین عروسی‌های دسته‌جمعی در جامعه، جلوگیری از مصارف گزاف و کمرشکن است که بیشتر جوانان در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و نمی‌تواند تشکیل خانواده نمایند.
محمدی تاکید کرد که برای هر زوج جوان وسایل و اثاثیه خانه از قبیل فرش، ظرف، کمپل و دیگر لوازم ضروری نیز اهدا شده تا تازه دامادان و تازه عروسان در آغاز زندگی مشترک‌شان نیاز به خریداری وسایل خانه نداشته باشند.
او افزود که اشتراک هر زوج جوان ۴۱ هزار افغانی هزینه برداشته است.
به گفته محمدی، هزینه مجموعی این عروسی دسته‌جمعی ۴ میلیون و ۱۴۱ هزار افغانی شده که توسط افراد خییر پرداخت شده است.
محمد جمعه حسنی، یکی از زوج‌های اشتراک کننده در این مراسم عروسی گفت که یک سال از نامزدی‌اش گذشته و به دلیل فقر و بیکاری نتواسته بود مراسم عروسی خود را بر پا نماید. او تاکید کرد که فرهنگ ازداوج دسته‌جمعی باید در جامعه نهادینه شود زیرا؛ جوانان در شرایط کنونی توان برگزاری مراسم عروسی با هزینه‌های بلند را ندارند.
عطاالله آرین، یکی دیگر از تازه دامادان در این عروسی دست جمعی از نهادهای فرهنگی و موسسات خیریه خواستار حمایت مالی چنین عروسی‌های دسته جمعی شده و گفت که در چنین شرایط بد اقتصادی بیشتر جوانان توانایی برگزاری مراسم عروسی‌‌شان را ندارد.
صفدر مرادی، یکی از اشتراک کنندگان این مراسم گفت که برگزاری چنین عروسی‌های دسته‌جمعی در جامعه، وحدت و اخوت را بین اقوام مختلف افغانستان به وجود می‌آورد.
گفتنی است که این سومین دور عروسی‌های دسته‌جمعی بنیاد خیریه شهدا در کابل می‌باشد.
با توجه به افزایش فقر، بیکاری و هزینه سنگین عروسی‌های تجملی، مراسم عروسی‌ دسته جمعی مورد استقبال گسترده‌ای شهروندان کشور قرار گرفته است.
آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مراسم عرسی دسته‌جمعی ۱۰۱ زوج جوان در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد