مراسم-عروسی-دسته‌جمعی-۳۰-زوج-در-کابل-برگزار-شد

مقام‌های امارت اسلامی در مراسم عروسی دسته‌جمعی ۳۰ زوج جوان از خانواده‌ها خواست که با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور، هزینه‌های عروسی را کاهش دهند تا جوانان بتواند زندگی مشترک شان را آغاز نمایند. 

به گزارش افغان نیوز؛ شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه امروز ( سه‌شنبه، ۳ میزان) در مراسم عروسی دسته‌جمعی ۳۰ جوان در کابل گفت که برگزاری چنین عروسی‌ها در جامعه می‌تواند ازدواج آسان و اسلامی را فراهم کند و چنین مراسم‌ها بر دوام و ثبات خانواده‌های که تازه تشکیل می‌شوند، بسیار موثر می‌باشد.

ستانکزی افزود که برگزاری عروسیهای پر هزینه و مجلل سبب شده که شماری از جوانان برای فراهم نمودن هزینه‌های عروسی‌شان، کشور را ترک و دست به مهاجرت‌ بزنند.

او بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان با مهریه اندک تاکید کرد و گفت که باید خانواده‌ها در این زمینه توجه جدی نمایند و به فکر آینده آنان باشند.

معین سیاسی وزارت امور خارجه در این برنامه تاکید کرد که رقابت‌های ناسالم در میان خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را دشوار کرده و باید این رقابت‌ها از جامعه برچیده شود.

حاجی نثار، مسوول برگزار کننده این برنامه گفت که هدف از برگزاری چنین عروسی‌های دسته‌جمعی در جامعه، جلوگیری از مصارف گزاف و کمرشکن است که بیشتر جوانان در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و نمی‌تواند تشکیل خانواده نمایند.

آقای نثار تاکید کرد که برای هر زوج جوان وسایل و اثاثیه خانه از قبیل فرش، ظرف، کمپل و دیگر لوازم ضروری نیز اهدا شده تا تازه دامادان و تازه عروسان در آغاز زندگی مشترک‌شان نیاز به خریداری وسایل خانه نداشته باشند.

او در این مراسم گفت که برگزاری چنین عروسی‌های دسته‌جمعی در جامعه، وحدت و اخوت را بین اقوام مختلف افغانستان به وجود می‌آورد.

میثم، یکی از زوج‌های اشتراک کننده در این مراسم از این گونه برنامه‌ها استقبال کرده و تاکید کرد که فرهنگ ازداوج دسته‌جمعی باید در جامعه نهادینه شود زیرا؛ جوانان در شرایط کنونی توان برگزاری مراسم عروسی با هزینه‌های بلند را ندارند.

او از نهادهای فرهنگی و موسسات خیریه خواستار حمایت مالی چنین عروسی‌های دسته‌جمعی شده و گفت که در چنین شرایط بد اقتصادی بیشتر جوانان توانایی برگزاری مراسم عروسی‌‌شان را ندارد.

با توجه به افزایش فقر، بیکاری و هزینه سنگین عروسی‌های تجملی، مراسم عروسی‌ دسته‌جمعی مورد استقبال گسترده‌ای شهروندان کشور قرار گرفته است.

مراسم عروسی دسته‌جمعی ۳۰ زوج در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد