مراسم-عروسی-دسته‌جمعی-۶۰-زوج-جوان-در-کابل-برگزار-شد

مراسم عروسی دسته‌جمعی ۶۰ زوج جوان، از سوی یک بنیاد خیریه در غرب کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد نعیم علیزاده، مسوول بنیاد خیریه امام علی امروز (چهارشنبه، ۳۱ جوزا) گفت که در این مراسم عروسی دسته‌جمعی، ۶۰ زوج جوان اشتراک کرده‌اند. 

آقای علیزاده افزود که هدف از برگزاری چنین عروسی‌های دستی‌جمعی، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و جلوی‌گیری از مصارف‌ گزاف می‌باشد.

او افزود که عروسی دسته‌جمعی بهترین الگو برای مراسم‌ ازدوج جوانان در شرایط بد اقتصادی در کشور است.

علیزاده بیان داشت که مراسم‌ عروسی در سال‌های اخیر به شدت هزینه‌ بردار و تجملی بوده که این امر باعث شده شماری زیادی از جوانان توان برگزاری مراسم عروسی‌شان را نداشته باشند. 

مسوول بنیاد خیریه امام علی می‌گوید که برای هر زوج جوان وسایل و اثاثیه خانه از قبیل فرش، ظرف، کمپل و دیگر لوازم مورد نیاز نیز توزیع شده است.

آقای علیزاده گفت که هزینه مجموعی این عروسی دسته جمعی ۱ میلیون و ۶۹۰ هزار افغانی شده که توسط افراد خییر پرداخت شده است. 

حسن ورسی، نماینده ریاست امر به معروف ناحیه سیزدهم شهر کابل در این مراسم گفت که چنین عروسی‌های دسته‌جمعی می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک نمایند. 

او از خانواده‌ها و جوانان خواست به چنین عروسی‌های اشتراک کنند و از مصارف گزاف جلوگیری نمایند. 

محمد عاطفی، یکی از زوج‌های اشتراک کننده از چنین مراسم کم‌هزینه و عروسی‌ آسان استقبال کرده و گفت که باید در جامعه فقیری مانند افغانستان چنین عروسی‌های دسته جمعی نهادینه و رواج داده شود.

او گفت که با تحولات سیاسی در کشور و افزایش بیکاری، جوانان توانایی برگزاری مراسم عروسی با مصارف گزاف و تجملی را ندارند. 

اسحاق وفایی، یکی دیگر از تازه دامادان گفت که دست‌کم دو سال نامزاد بوده اما؛ به دلیل شرایط بد اقتصادی که در کشور حاکم است نتوانسته جشن عروسی خود را برگزار کند. 

او از تمام جوانان خواست که از هزینه‌‌های کمرشکن دوری نمایند و در چنین مراسم‌ها و جشن‌های عروسی کم‌هزینه اشتراک و زندگی مشترک‌شان را تشکیل دهند. 

عالمان دین از برگزاری این گونه مراسم عروسی دسته‌جمعی استقبال نموده و از نهادهای خیریه، تاجران ملی، حکومت و شهروندان کشور خواستند تا از برگزاری مراسم عروسی دسته‌جمعی و اسلامی حمایت کنند. 

این سومین دور از عروسی‌ دسته‌جمعی این نهاد خیریه می‌باشد که در غرب کابل برگزار می‌شود. 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

مراسم عروسی دسته‌جمعی ۶۰ زوج جوان در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد