مردان-و-زنان-نقش-مساوی-در-آموزش-داشته-باشند

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور میگوید که باید زنان و مردان نقش مساوی را در برنامه‎های آموزش مسلکی و حرفه یی ایفا نماید و برای اجرایی شدن این امر زمینه های لازم ایجاد شود.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیسجمهور کشور در ورکشاپ "داوطلبی برنامۀ استاد - شاگردی" اشتراک و سخنرانی کرد.

در این ورکشاپ که داکترمحمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیسجمهور درامور زیربناها، نماینده "جی آی زید" برخی استادان و مدیران مکاتب و شماری از معینان وزارت‌های تحصیلات عالی، معارف و کار اموراجتماعی، شهدا و معلولین حضور داشتند، پیرامون موضوعات مختلف به‌ویژه اهمیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی، شایستگی معلمین، مشکلات و چالشهای مکاتب و همچنان سیستم استاد - شاگردی بحث گردید.

رئیسجمهور کشور از برگزار کننده گان ورکشاپ مذکور تشکری کرده گفت، باید زنان و مردان نقش مساوی را در برنامههای آموزش مسلکی و حرفه یی ایفا کنند و برای حضور آنان دراین برنامهها تسهیلات لازم فراهم گردد، تا تقاضای افغانستان در بخشهای مختلف در آینده مرفوع گردد. وی بر آموزشهای حرفه یی و مسلکی تأکید کرده گفت که باید تمرکز بیشتر بالای برنامههای مسلکی و حرفهیی صورت گیرد.

رئیسجمهور علاوه کرد که پلانهای منظم حرفهیی و مسلکی از سوی ادارات مربوط در هماهنگی با نهادهای فعال در این عرصه روی دست گرفته شود، تا از نیروی بشری مسلکی در آینده برخودار شویم. وی بر ضرورت تعلیمات حرفهیی و مسلکی اشاره کرد و عملی شدن برنامههای مسلکی و حرفهیی را مهم خواند.

رئیسجمهور غنی افزود که افغانستان دارای سرمایههای فراوان طبیعی میباشد و این کشور ظرفیتهای مناسب تخنیکی جهت استفاده از منابع طبیعی را دارد.

رئیس‌جمهور گفت، در صورتیکه از منابع طبیعی کشور به گونۀ درست آن استفاده گردد، فقر کاهش خواهد یافت و افغانستان به غنا و رشد اقتصادی خواهد رسید.

رئیسجمهور بر تشخیص و نیازمندیهای بازار کار اشاره نموده و نقش سکتور خصوصی را در هماهنگی با نهادهای مربوط در این بخش مهم خواند. وی بر ایجاد زیربناها و ظرفیتها تأکید ورزیده افزود که با این کار زمینههای کاریابی برای جوانان فراهم میگردد.

مردان و زنان نقش مساوی در آموزش داشته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد