مردم-مناطق-شمال-شرق-مشکلات-شان-را-با-حکومت-در-میان-گذاشتند

نمایندگان و بزرگان مناطق شمال و شمال شرق کشور با معاون رئیس جمهور دیدار کرده و مشکلات شان را با وی در میان گذاشتند و از حکومت خواستار رفع این مشکلات شدند.

به گزارش افغان نیوز:  جمع کثیرى از بزرگان، فرهنگیان و تحصیل کردگان مناطق شمال وشمال شرق کشور، بعد از ظهر روز سه شنبه 29حمل با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور دیدارکردند.

دیدار کنندکان که متشکل از باشندگان ولسوالی های مختلف ولایات شمال و شمال شرق بودند، تأمین مشارکت ملی و حضور اقوام را در ساختار و بدنۀ ادارات دولتی در مرکز و ولایات به عنوان نخستین مطالبۀ خود مطرح کرده و خواهان حضور جوانان تحصیل یافته در ادارات دولتی شدند.

تطبیق پروژه های انکشافی و زیربنایی در عرصه های مختلف به منظور انکشاف متوازن و دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز شان، جلوگیری از فساد اداری وبروکراسی در ادارات، توجه هیأت رهبری حکومت به جلو گیری از مداخله زورمندان و فساد پیشگان در تقرری و استخدام کارکنان خدمات ملکی، فراهم آوری تسهیلات لازم در عرضۀ خدمات صحی به مردم شمال و شمال شرق، تطبیق پروگرام های سواد آموزی، پخته کاری وجغل اندازی راههای مواصلاتی میان ولسوالی ها وقریه جات به عنوان دیگر مطالبات باشندگان مناطق مختلف ولایات شمال و شمال شرق مطرح شد.

دیدار کنندگان گسترش نا امنی در شمال کشور به خصوص ولسوالی دهنۀ غوری ولایت بغلان را برای مردم آن ولایت یک چالش جدی خوانده و از حکومت تقاضا نمودند که به این مشکل رسیدگی کند.

بزرگان وباشندگان مناطق شمال وشمال شرق همچنین پروژه سرک دوشی- بامیان و دره صوف - بامیان را دو پروژه مهم سازندگی دراین مناطق خوانده وخواستار تسریع روند اعمار هردو سرک شدند.

آنان از توجه ویژه معاون رییس جمهور وهیئت رهبری حکومت وحدت ملی برای اهدای لقب شهید وحدت ملی به استاد عبدالعلی مزاری ونیز برگزاری سیمنار کاتب وضرب مدال به نام وی قدر دانی کرده و آن را یک اقدام سازنده و تاریخی درعرصه فرهنگی و سیاسی خواندند.

همچنان دیدارکنندکان ایجاد بند های آب برای انرژی برق، جلوگیری از تخریب سیل های موسمی در ولسوالی های خوست و فرِنگ ولایت بغلان، رسیدگی به خانواده های شهدای سرخ کوتل، ونیزاعمار تعمیر ولسوالی فرنگ ولایت بغلان را از حکومت مطالبه نمودند.

سپس استاد دانش معاون رییس جمهور از هماهنگی و درک دیدار کنندگان برای طرح مطالبات مردمِ مناطق مربوطه قدر دانی کرده گفت خواسته های شهروندان کشور در موارد چون مقابله با نا امنی، توسعه و انکشاف، اشتغال زایی و تأمین مشارکت در بدنه و ساختار ادارات دولتی، مطالبۀ مشترک و عمومی است.

معاون رییس جمهور با اشاره به انحصار و محدودیت های که در گذشتۀ تاریخی به لحاظ تأمین نقش مردم در ساختار نظام سیاسی وجود داشت گفت: در نظم نوین سیاسی و قانون اساسی کشور دسترسی به حقوق و مطالبات مردم تضمین شده است.

وی با اشاره به ظرفیت محدود ادارات دولتی در مقایسه باحجم عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها گفت که شرکت جوانان و فارغان دانشگاه ها در پروسه های رقابتی استخدام کارکنان خدمات ملکی یکی از راه های قانونی تأمین مشارکت عادلانه در استخدام و تقرری هاست.

استاد دانش تأکید کرد که در باب توسعۀ زیربنا های اقتصادی و انکشافی در بیشتر از دو سال گذشته برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است که در گذشته هرگز به آن توجه نشده بود و انکشاف متوازن اولین پیامد عملیاتی شدن این برنامه های انکشافی و توسعه ای خواهد بود.

مردم مناطق شمال شرق مشکلات شان را با حکومت در میان گذاشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد