مردم-هلمند-به-ملل-متحد-خسته‌ایم،-جنگ-پایان-یابد

باشندگان و فعالان مدنی ولایت هلمند در برابر دفتر ملل متحد در کابل با راه‌اندازی حرکت اعتراضی خواهان پایان جنگ و تامین صلح در کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ جوانان و فعالان مدنی ولایت هلمند، امروز( یک‌شنبه، ۱۳ سرطان) با تجمع اعتراضی در برابر دفتر ملل متحد(یوناما) در کابل گفتند که خشونت‌ها در تمامی ولایات به ویژه هلمند افزایش یافته و شهروندان کشور در وضعیت بد امنیتی زندگی می‌کنند. 

نذیر احمد ارشاد، از فعال مدنی ولایت هلمند افزود که جنگ در این ولایت هر روز در حال افزیش است. مردم ملکی شب و روز شان را در وضعیت بد امنیتی سپری می‌کند. 

آقای ارشاد تاکید کرد که جنگ در نقاط مختلف کشور  شدت گرفته و مردم افغانستان دیگر خسته شده اند. از سوی هم، نیروهای امریکایی، افغانستان را ترک کرده و جنگ کنونی میان مردم افغانستان و در برابر همدیگر است.

تاج محمد امیری، بزرگ قومی در این حرکت اعتراضی گفت که جنگ در تمام ولسوالی‌های ولایت هلمند جریان دارد و بیجا شدگان داخلی در وضعیت بدی قرار دارند. 

او از سازمان ملل، حکومت و گروه طالبان خواست که به جنگ کنونی که مردم قربانی اصلی آن هستند، پایان دهند و آتش‌بس و صلح دایمی را در افغانستان از راه مذاکره و گفتگو برقرار نمایند.

آقای امیری از نقش فعال پاکستان در جنگ افغانستان انتقاد کرده و گفت که جامعه جهانی باید روی پاکستان فشار وارد کنند تا جنگ نیابتی خود را پایان دهد. 

محمد جامع، فعال مدنی هلمند، جنگ را راه حل بحران چهل ساله افغانستان نداسته و گفت که طرف‌های درگیر جنگ باید هرچه زودتر به آتش‌بس دایمی تن دههد؛ زیرا جنگ همه روزه از مردم ملکی و زیر ساخت‌های کشور قربانی می‌گیرد. 

این در حالی است که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، خشونت‌ها و حملات گروه طالبان در برابر نیروهای امنیتی افزایش یافته است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی گفته که اوضاع می‌تواند پیچیده‌تر شود، زیرا ممکن شبه‌نظامیان جدیدی در افغانستان ظهور کند.

مردم هلمند به ملل متحد: خسته‌ایم، جنگ پایان یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد