مسوولان-بر-نهادینه-شدن-فرهنگ-مطالعه-تاکید-کردند

مسابقه بزرگ کتابخوانی تحت عنوان «هرگز تسلیم نشوید» با اشتراک بیش از ۴۰۰ نفر در کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ این مسابقه کتابخوانی روز (جمعه،  ۱۵ جدی) از سوی کتابخانه و سالن مطالعه عرفان در کابل برگزار شد.

مسوولان این کتابخانه می‌گویند که در این مسابقه ۴۵۰ نفر اشتراک کرده‌اند که ۲۵۰ نفر آن مرد و ۲۰۰ تن دیگر آن زنان هستند.

رحمت الله فروتن، یکی از برگزار کنندگان مسابقه‌ کتابخوانی می‌گوید که هدف از این مسابقه، ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان در جامعه می‌باشد.

آقای فروتن گفت که کتاب در زندگی بشر نقش ارزشمندی دارد و جایگاه آن در فرهنگ بشری نسبت به همه گزینه‌های دیگر بلند است. او تاکید کرد: انسانی که با کتاب انس می‌گیرد همواره پویا و آگاه است.

او بیان داشت: کسانیکه با کتاب و فرهنگ کتابخوانی آشنایی ندارند، همیشه چندین گام از زندگی و اجتماع عقب اند.

آقای فروتن تاکید کرد که تحصیل و مطالعه کتاب عامل پیشرفت هر جامعه و کشوری می‌باشد و بی توجهی به آن می‌تواند زیان‌های بی شماری را به فرهنگ واجتماع بشریت برساند.

مسوول برگزارکننده مسابقه کتابخوانی سالن مطالعه عرفان از تمام جوانان کشور خواست که به فرهنگ مطالعه وکتابخوانی رو بیاورند چون؛ مطالعه کتاب جامعه را بسوی ترقی و آبادی، سوق می‌دهد.

آقای فروتن از حکومت سرپرست خواست که دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نماید تا دختران بتوانند در آبادی کشور سهم گسترده داشته باشد.

هدیه ولی، یکی از اشتراک کنندگان در این مسابقه می‌گوید که برگزاری چنین مسابقات، برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و جوانان بسیار مهم و مفید می‌باشد.

خانم ولی افزود که سطح مطالعه در میان جوانان کشور بسیار اندک است و از شهروندان به ویژه جوانان خواست که باید به مطالعه کتاب رو بیاورند.

او از مقام‌های ا.ا خواستار بازگشایی مکاتب به روی دختران شده و گفت که باید حکومت به حقوق اساسی زنان و دختران حرمت بگذارد.

بصیره رحمتی، یکی دیگر از اشتراک‌ کنندگان مسابقه کتابخوانی می‌گوید که برگزاری چنین مسابقات می‌تواند سطح آگاهی جوانان را بلند ببرد. او افزود که تحصیل و خواندن کتاب عامل و ضامن پیشرفت هر جامعه و کشور می‌باشد که بی توجهی به آن می‌تواند زیان‌های بی‌شماری را متوجه فرهنگ و اجتماع هر جامعه نماید.

خانم رحمتی با بیان این که کتاب به عنوان یک رسانه می‌تواند در اختیار تمامی بشریت قرار بگیرد و خیر وسعادت را تقدیم جامعه نماید از حکومت سرپرست خواست که دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نماید تا دختران و زنان افغانستان از تعلیم و تحصیل باز نمانند.

این در حالی است که نزدیک به ۳ سال از مسدود شدن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران می‌گذرد اما؛ مقام‌های ا.ا همواره از بازگشایی دروازه‌های مکاتب و دانشگاه با طرح جدید سخن می‌گویند.

مسوولان بر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد