مسوولان-دانشگاه-های-خصوصی-دیپلوم-حق-ماست-

مسوولان دانشگاه های خصوصی در یک گردهمایی خواهان لغو حکمی شدند که دوسال قبل مبنی بر عدم انکشاف دانشگاه‌های خصوصی صادر شده بود.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان دانشگاه‌ های خصوصی امروز چهارشنبه (13 – جدی) در یک گردهمایی در کابل خواهان لغو حکمی شدند که دوسال قبل از سوی ریاست جمهوری مبنی بر عدم انشکاف موسسات تحصیلات عالی خصوصی صادر شده بود.

سید جاوید اندیش، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی گفت:« حکم رئیس جمهور که دوسال قبل  مبنی بر توقف انکشاف دانشگاه‌های خصوصی صادر شده بود، مشروعیت نداشته و باید لغو گردد».

آقای اندیش افزود، حدود 140 هزار دانشجو در موسسات تحصیلات عالی خصوصی آموزش می بینند که بعد از فراغت آنان از سوی وزارت تحصیلات عالی  دیپلوم داده نمی شود.

وی گفته است که تبعیض میان دانشگاه های خصوصی و دولتی به اذهان دانشجویان آسیب رسانده و مانع رشد و پیشرفت آنان می شود.

رئیس اتحادیه موسسات تحصیلات عالی خصوصی علاوه نمود، وزارت تحصیلات عالی تبعیض و تفکیک میان دانشگاه های خصوصی و دولتی ایجاد کرده است. برای دانشجویان دانشگاه های دولتی بورسیه های تحصیلی داده می شود اما برای دانشجویان دانشگاه های خصوصی بورسیه های تحصیلی داده نمی شود.

محمد واقف نوری، استاد یکی از دانشگاه های خصوصی درکابل و همچنان یکی از معترضان می گوید:« وزارت تحصیلات عالی دو سال است که وعده توزیع دویپلوم برای دانشجویان داده است اما تا اکنون برای دانشجویان دیپلوم توزیع نکرده است.»

وی علاوه نمود، تبعیض میان موسسات تحصیلی باید کنار گذاشته شده و اولویت قرار دادن یک موسسه بر موسسه دیگر مشکلات مردم، خصوصا ساختار کادرهای علمی و اکادمی کشور را متضرر می سازند.

رئیس اتحادیه دانشگاه های خصوصی کابل تأکید نمود که اگر حکومت و وزارت تحصیلات عالی به خواسته های معترضان پاسخگو نباشند، اعتراضات تا تحقق خواسته های شان ادامه خواهند داشت.

از سوی هم عارفه پیکار، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به رسانه ها گفت:« مبارزه با فساد اهداف مشترک وزارت تحصیلات عالی و مردم در کشور می باشد. اما ادعای موجودیت فساد از سوی شماری از نهادها، خصوصا موسسات تحصیلات عالی خصوصی باید با سند و مدارک معتبر ثابت شود».

خانم پیکار افزود، ایجاب می نماید تا وزارت تحصیلات عالی، دانشگاه های خصوصی را در سه بعد« زیربنایی، کادرعلمی و اداری مورد مطالعه قرار داده و بر مبنای قانون تحصیلات عالی، دیپلوم توزیع نماید.

وی علاوه نمود، ارزیابی وزارت از موسسات تحصیلات عالی خصوصی آغاز شده است، پس از مطالعه و ارزیابی دقیق دانشگاه های خصوصی، به اساس یک میکانیزم مشخص به دانشجویان واقعی، دیپلوم توزیع خواهند شد.

 

مسوولان دانشگاه های خصوصی: دیپلوم حق ماست!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد