مشکل-کاغذ-پراکنی-در-شهرداری-کابل-برطرف-شد

شهرداری کابل بر اساس یک توافقنامه، مراجعه مردم برای طی مراحل کار های اداری شان را از ۳۵۰ روز به ۳۰ روز کاهش داده و از نگرانی مردم کاسته است.

به گزارش افغان خبر: محتویات این توافقنامه را چگونگی ساده سازی شش روند کاری در شهرداری کابل در برمی گیرد که محتویات این پروسه با همکاری کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی ساده سازی شده است.

پروسه های توزیع زمین های استحقاقی، قباله اول، اخذ محصول صفایی، استملاک وتوزیع زمین های عوض جایداد وبالای جایداد استملاکی، اضافه تصرف و اضافه جمعی شامل این توافقنامه می گردد.

این توافقنامه میان شهرداری کابل و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت به امضاء رسید.

مسیح الله محبوب معین خدمات شهری شهرداری کابل هدف آوردن این اصلاحات در سیستم کاری شهرداری را جلوگیری از ضیاع وقت و سرگردانی شهروندان خواند و گفت که ساده سازی این پروسه ها سبب کاهش مداخله ها و سو استفاده افراد می گردد.

محبوب اشاره نمود که قبلاً یک شهروند عارض ناگزیر بود که برای تعقیب پروسه توزیع زمین های استحقاقی در شهرداری کابل ۱۲۸ قدم را حداقل در ۱۲۵ تا ۲۲۵ روز طی میکرد؛ که حالا این پروسه در ۲۶ قدم  طی  ۸ روز بدون کمیسیون تکمیل می گردد.

همینگونه معین خدمات شهری شهرداری کابل از پروسه اخذ محصول صفایی یاد کرد و گفت که قبلاً این پروسه ۲۰ قدم را می پیمود و حداقل ۱۰-۱۴ روز را دربرمی گرفت ؛ اما این پروسهدر حال حاضر ۶ قدم را سپری می کند و در ۲ تا ۳ روز تکمیل می گردد.

همچنان پروسه استملاک و توزیع زمین عوض جایداد که پیش از این ۲۲۰ قدم را در ۲۵۸تا ۳۵۱ روز دربرمی گرفت ؛ اکنون با ۶۰ قدم درحداکثر۳۰روز ختم می گردد.

به گفته ی معین خدمات شهری شهرداری کابل این شش پروسه از ده ها سال می شد که در سیستم اداری این اداره منحیث پالیسی مورد اجرا بود . او گفت که کوتاه شدن این پروسه ها نه تنها اینکه عرضه خدمات برای مردم  را در شاروالی کابل سرعت می بخشد؛ بلکه سبب نظارت و بازپرسی خوب کارها نیز می گردد.

مشکل کاغذ پراکنی در شهرداری کابل برطرف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد