مشکلات-افغان-ها-در-عربستان-و-ترکیه-بررسی-شد

جلسۀ کمیته بین الوزارتی شورای امنیت ملی به منظور حل مشکل اقامت تعداد از افغان های ساکن در عربستان سعودی و ترکیه، تحت ریاست معین اداره و منابع وزارت امور خارجه، دایر گردید.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه وزارت خارجه کشور آمده است که جلسۀ کمیته بین الوزارتی شورای امنیت ملی به منظور حل مشکل اقامت تعداد از افغان های ساکن در عربستان سعودی و ترکیه، تحت ریاست دکتور نصیراحمد اندیشه معین اداره و منابع وزارت امور خارجه، در مقر این وزارت دایر گردید.

در این جلسه، معینان وزارت های مالیه، ترانسپورت، رئیس دارالانشای شورای امنیت ملی، رئیس عمومی پاسپورت، رئیس روابط فرهنگی ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاون اداره ثبت احوال نفوس اشتراک داشنتند.

دکتور اندیشه، با تشریح پیشرفت ها در پروسۀ ثبت نام و توزیع پاسپورت های ماشین خوان برای افغان های مقیم عربستان سعودی، خاطر نشان ساخت که تاکنون برای بیش از یک صد هزار تن پاسپورت توزیع شده و این پروسه در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، در مرحله آخر این پروسه قضایای افغان هاییکه مشکلات حقوقی جدی تر دارند، مورد توجه میباشد.

در جریان جلسه، سید جلال کریم سفیر افغانستان در ریاض از طریق ویدیو کنفرانس در مورد مشکلات افغان های مقیم عربستان سعودی در زمینه های تعلیمی، صحی، مجوز کار، مالیات و غیره معلومات ارایه نمود.

اعضای جلسه با تاکید بر اهمیت رسیده گی به مشکلات افغان های ساکن در کشور های حوزه خلیج، از توجه دولت افغانستان در زمینه اطمینان دادند.

در اخیر جلسه فیصله به عمل آمد تا به وضعیت افغان های ساکن در ترکیه براساس رعایت حقوق انسانی مهاجرین و  تفاهم با دولت ترکیه رسیده گی صورت گیرد.

مشکلات افغان ها در عربستان و ترکیه بررسی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد