مشکلات-اقتصادی-و-امنیتی-مانع-تدریس-معلمین-نمیشود

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف کشور در پیامی به مناسبت روز معلم بیان کرده که در سال جاری شماری از استادان مکاتب بر اثر ناامنی ها و حوادث از بین رفته اند، اما مشکلات اقتصادی و امنیتی مانع انجام وظیفه آنها نمیشود

به گزارش افغان خبر: امروز سه شنبه (13میزان) برابر با روز معلم در افغانستان است، هرچند معلمین مکاتب از لحاظ مالی از جمله افراد فقیر و متوسط جامعه هستند، اما در رشد و ارتقای علم و فرهنگ نقش اساسی دارد.

به مناسبت این روز وزیر معارف کشور پیامی را نشر کرده که در زیر متن کامل آن آمده است.

جای خوشی است که به مناسبت فرا رسیدن روز خجستۀ معلم که برابر است با 13 میزان، به شما معلمان گرامی، مربیون عرصۀ آموزش و پرورش و سواد آموزی و همۀ هموطنان عزیز از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض میدارم.

به هدف شناسایی مقام والا و شامخ معلم که معماران راستین جامعه به شمارمی روند، کافی است که حدیث شریف پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اولین معلم بشریت را یادآورشویم، آنجاکه می فرماید:«انمابعثت معلماً» ، ترجمه: به تحقیق که من معلم فرستاده شده ام.

بدون تردید شما معلمان با تحمل تمام مشقت علی الرغم همه مشکلات از جمله معضلات اقتصادی و چالش های امنیتی در اجرای وظایف محولۀ خویش در جهت تدریس خوب و تعلیم و تربیۀ فرزندان وطن، مرتبه و مقام عالی را کسب نموده اید.

 من باور دارم که ملت علم دوست، غیور و مجاهد افغانستان مانند هر جامعۀ بشری دیگر به منظور پیشرفت و تعالی همه جانبۀ کشور خود و با استفاده از آموخته های علمی و فراگیر تکنالوژی معاصر، می تواند جامعه را به قله های شامخ پیشرفت و توسعه رسانیده و همگام با کشور های پیشرفته دنیا سازد.

به جا میدانم که وقتی از زحمتکشی های معلمان عزیز در راه تعمیم و تعمیق علم و تدریس خوب برای فرزندان وطن یادآوری می کنیم، از قربانی ها و شهادت های این قشر پرافتخار میهن نیز به نیکویی یادآور شویم با تأسف در سالی که گذشت باز هم تعدادی از معلمان با عزت و خدمتگذاران معارف را در حوادث گوناگون به ویژه عوامل نا امنی از دست دادیم که از بارگاه خداوند عزوجل به روان پاک ایشان اتحاف دعا نموده و برای خانواده های شان صبرجمیل و اجر عظیم طلب می نمائیم.

در اخیر یکبار دیگر با تبریک مجدد به مناسبت این روز پر میمنت برای تمام معلمان و استادان گرامی، از عموم هموطنان خویش بخصوص علمای کرام، شخصیت های متنفذ قومی، تجار و سرمایه داران ملی کشور می خواهم تا این وزارت را در راستای غنامندی و تقویۀ بیشتر، مساعدت و حمایت همه جانبه نموده و در تطابق به حدیث مبارک نبی اکرم (ص) مشمول صدقات جاریه شوند.

به همین لحاظ از عموم هموطنان خویش نیز تقاضا دارم تا در حمایت و حراست از جان، مال و حریم معارف که مهد علم و خدا شناسی است، مساعی همه جانبه نمایند.

مشکلات اقتصادی و امنیتی مانع تدریس معلمین نمیشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد