مشکلات-معارف-و-استادان-از-طریق-یک-شورای-عالی-پیگیری-می-شود

اعضای رهبری شورای منتخب استادان افغانستان مشکلات معارف و معلمین را به حکومت مطرح کردند، معاون رئیس جمهور در این زمینه گفت که به زودی این مشکلات از طریق یک شورای عالی پیگیری خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: اعضای رهبری شورای منتخب معلمان افغانستان با استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کرده مشکلات و نیازمندی های معلمین کشور را با ایشان مطرح کردند.

دیدار کنندگان، عدم پرداخت امتیاز ترانسپورتی به معلمین، کمبود زمینه های ارتقای ظرفیت، کم بودن معاش معلمین، عدم پرداخت حق الزحمه برای معاونین تدریسی مکاتب در فصل زمستان، غصب زمین شهرک های معلمین در برخی مناطق، عدم پرداخت مأکولات معلمین در روز های پنجشنبه و وجود غلط های تایپی و املایی در کتاب درسی مکاتب را از عمده ترین مشکلات معارف و معلمین دانسته و از معاون رییس جمهور در خواست نمودند که به مشکلات شان رسیدگی صورت بگیرد.

معاون رییس جمهور ن از معلمین اظهار سپاس وقدردانی کرد که با تحمل مشکلات های فراوان پرورش نسل آینده افغانستان را به عهده گرفته اند و با تمام تلاش بر مسلک و تعهد شان استوار و پایدار مقاومت می کنند.

معاون رییس جمهور گفت که با تمام اهمیت معارف برای مردم و حکومت افغانستان، متأسفانه تا کنون آن طور که باید، مشکلات معارف افغانستان حل نگردیده و به همین سبب حکومت مصمم است که برای نظارت و دقت بیشتر در امور معارف و تحصیلات عالی، به زودی یک شورای عالی با حضور مقام های عالی رتبه نهادهای مرتبط دولتی و بخش خصوصی تشکیل گردد تا مشکلات معارف و تحصیلات عالی در کشور را به صورت جدی شناسایی و برای رفع آن پلان و اقدامات عملی روی دست گرفته شود.

معاون رییس جمهور در زمینۀ مشکلات چاپ و توزیع به موقع کتاب های معارف گفت که برای حل این مشکل حکومت تصمیم گرفته است که از این به بعد کتاب های معارف در داخل کشور به چاپ برسد که هم از روند کیفیت چاپ نظارت دقیق صورت گیرد و هم در توزیع به موقع کتاب های معارف فرصت و سهولت مناسب ایجاد گردد.

معاون رییس جمهور تأکید کرد که مشکلات معلمین را که به صورت مشخص در این جلسه مطرح گردید از طریق ارگان های ذی ربط پیگیری خواهد کرد.

مشکلات معارف و استادان از طریق یک شورای عالی پیگیری می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد