معارف-کشور-به-هزار-معلم-نیازمند-است

دکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف کشور، کمبود بست و نیاز به استخدام معلمین جدید را از بزرگ‌ترین خواست‌های این وزارت عنوان کرد و خواستار حل این مشکل گردید.

به گزارش افغلان نیوز: در این نشست که روز گذشته (8 حمل) با حضور مقامات وزارت‌های معارف و مالیه برگزار شده بود، رییس اجراییه کشور گفت که باید بست‌های خالی وزارت معارف طی شش ماه آینده تکمیل شود.

 در این نشست، دکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف کشور، کمبود بست و نیاز به استخدام معلمین جدید را از بزرگ‌ترین خواست‌های این وزارت عنوان کرد و خواستار حل این مشکل گردید.

وی تصریح کرد که وزارت معارف، در مجموع به بیش از چهل‌هزار معلم نیاز دارد و از این میان در سال روان خورشیدی، دست‌کم شانزده هزار معلم باید استخدام گردد.

وزیر معارف کشور، چالش‌های این وزارت را برشمرد و خواستار حل آن گردید. در همین‌حال، مسوولان وزارت مالیه می‌گویند که بودجه کافی به وزارت معارف داده‌اند و آنان می‌توانند که مشکل معاشات معلمین جدید را از بخش‌های دیگر که بودجه آن به مصرف نمی‌رسد، حل کنند.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، پس از استماع صحبت‌های مسوولان وزارت‌های معارف و مالیه، هدایت داد تا شش ماه آینده مشکلات موجود را حل و زمینه را برای استخدام معلمین جدید مساعد سازند.

معارف کشور به 40 هزار معلم نیازمند است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد