معتادین-زیر-پل-سوخته-به-جاده-ها-بیرون-شدند

معتادینی که سالها در زیر پل سوخته مشغول خرید، فروش و استعمال مواد مخدر بودند، اکنون توسط وزارت های مبارزه با مواد مخدر و داخله در قسمت های مختلف شهر کابل مانند؛ سرک های برچی، دارالامان و سیلو پراکنده شده اند.

به گزارش افغان نیوز: حنیف دانش یار٬ سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر، روز یک شنبه (۱۳ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ این وزارت در هماهنگی با وزارت داخله حدود یک ماه قبل تصمم گرفت تا معتادین زیر پل سوخته را در سایر قسمت های شهر کابل انتقال دهند. زیرا این مکان به یک آدرس مشخص  برای فروشندگان مواد مخدر تبدیل شده بود و تمام معتادین در یک جای سر بسته زندگی داشتند؛ این مورد در واقع یک نوع سهولت برای تاجران مواد مخدر ایجاد کرده بود. در حال حاضر معتادین در قسمت های مختلف شهر مانند؛ سرک برچی٬ چوک شهید مزاری٬ دارلمان٬ و سیلو پراکنده شده اند.

وی می افزاید؛ مسوولیت جمع آوری معتادین مربوط وزارت های مبارزه با مواد مخدر و داخله؛ مسوولیت تداوی معتادین مربوط وزارت صحت عامه و مسوولیت آموزش آن مربوط به وزارت کار و امور اجتماعی می باشد که هرکدام برای بهبود وضعیت باید کار کنند.

آقای دانش یار علاوه کرد؛ تنها در شهر کابل به تعداد 100هزار معتاد زندگی می کنند، درحالیکه ظرفیت و امکانات سالانه، برای تداوی 40 هزار معتاد در نظر گرفته شده است.

دانش یار تاکید داشت؛ جمع آوری و تداوی معتادین کار یک روز نیست، بلکه یک پروسه دراز مدت می باشد که از یک ماه به این سو آغاز شده و تعداد زیادی از فروشندگان مواد مخدر به پنجۀ قانون سپرده شده است.

وی می افزاید؛ برای تداوی معتادین، یک مرکز صحی ۱۵۰ بستر در ناحیه پنجم شهر کابل در ساحه خوشال خان ساخته شده است.

در همین حال عبدالفتاح حشرت احمدزی، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ اکنون به تعداد ۵۰ تن از معتادین مواد مخدر آموزش می بینند و به تعداد ۱۰۰ تن فارغ شده اند.

خواستیم در این مورد نظر وزارت های داخله و صحت عامه را داشته باشیم اما با تماس های مکرر موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

معتادین زیر پل سوخته به جاده ها بیرون شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد