معترضان-بر-افزایش-خیمه-های-تحصن-در-سطح-شهر-هشدار-میدهند

شماری از معترضان درهشتمین روز حرکت اعترضای شان در کابل خواهان تحقق خواست های شان شده و ابراز میدارد که اگر حکومت به خواست های شان پاسخ منطقی ندهد، به تعداد خیمه های تحصن شان افزوده و حرکت مدنی شان را دامه خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از معترضان که روز هشتم برپایی خیمه های تحصن شان هستند، امروز شنبه ( 20- جوزا)، طی مصاحبه با خبرنگار افغان نیوز ابراز داشتند؛ اگر حکومت به خواست های شان پاسخ منطقی ندهد؛ تعداد خیمه های تحصن شانرا افزایش داده و به حرکت مدنی شان ادامه میدهند.

محمد نبی قاطع یکتن از اعترض کنندگان میگوید: هشت روز از اعتراضات ما میگذرد و هشت تا خیمه تحصن در چهار راه های شهر کابل ایجاد کردیم اما هنوز حکومت هیچ گونه پاسخی منطقی برای معترضان نداشته است.

محمد نبی می افزاید، خیمه های تحصن معترضان مانع عبور و مرور مردم نشده، این دولت است که با گذاشتن کانتینرهای بزرک سد راه مردم ئ مانع عبور و مرور مردم شده است.

از سویی هم عبدالکریم محمدی یکتن از معترضان گفت، با برکناری گل نبی احمدزی قومندان گارنیزیون کابل خواست های ما بر اورده نمی شود و حکومت باید عاملین قتل و جنایات معترضان و دیگر شهروندان را به میز محاکمه بکشاند.

عبدالکریم می گوید، یکی از خواست های عمده و اصلی معترضان برکناری محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی میباشد که حکومت در این مورد هنوز اقدام عملی نکرده است.

وی اضافه میکند، تعداد از افراد به نمایندگی جنبش رستاخیز« برای تغیر»، با نمایندهای شورای ملی دوبار نشست داشته اما به هیچ جواب مثبتی دست نیافته است.

فرید یکتن از اعتراض کنندگان گفته است، حزب جمعیت اسلامی، کنگره ملی افغانستان و حزب جنبش ملی در کنار معترضان بوده و از این حرکت مدنی حمایت شان را اعلان کرده است.

این درحالی است که شماری از معترضان اعلامیه حکومت را در مورد اینکه به هرخواست ها و شکایات قانونی شان رسیدگی صورت مگیرد، را یک امر نادرست خوانده و ابراز میدارند که حکومت  هنوزهیچ پاسخ منطقی برای معترضان نداشته است.

اما حکومت دو روز قبل به معترضان هشدار داده بود که هر چه زودتر خیمه های تحصن از روی جاده ها جمع آوری شود، در غیر آن برخورد قانونی صورت میگیرد.

معترضان این هشدار حکومت را تاکنون نادیده گرفته و هر روز بر تعداد خیمه های شان می افزاید.

معترضان بر افزایش خیمه های تحصن در سطح شهر هشدار میدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد