معترضان-در-کابل-پرچم-پاکستان-را-آتش-زدند

جنبش رستاخیز تغییر و شماری از نهاد های دیگر در واکنش به حملات مرگبار اخیر در کشور، طی تظاهرات اعتراض آمیز در کابل، پرچم پاکستان را به آتش کشیدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از علما، فعالین جامعه مدنی و شهروندان کابل، امروز پنجشنبه( 12 – دلو) در یک تظاهرات اعتراض آمیز، پاکستان را حامی تروریست دانسته و می گویند که علمای مزدور این کشور با فشار آی اس آی  فتوای دروغین صادر می کنند.

معترضان با شعار های" مرگ بر مولانا فضل‌الرحمن و حامیان افراطیت" می گویند که ملت افغانستان از فریب و سیاست تروریست پرور این کشور، آگاه بوده و هیچ وقت به هدف شوم و دروغین شان موفق نخواهند شد.

این اعتراض کنندگان، پاکستان را عامل اصلی حملات انتحاری و تروریستی درافغانستان عنوان کرده و ابراز داشته اند که تمام جنایت های جنگی و حملات تروریستی از سوی این کشور سازماندهی می شود.

معترضان می گویند، پاکستان باید به جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه به عنوان حامی اصلی تروریست و گروهای هراس افگن معرفی گردد.

لیلا جعفری، یکتن از فعالان زن در جامعه مدنی و همچنان اشتراک کننده این گردهمایی می گوید:« حکومت باید زندانیان پاکستانی و طالبان را در کشور اعدام نموده و نباید آنان را در خاک افغانستان  پرورش دهند.

خانم جعفری علاوه نمود، باورمند هستم که چنین حملاتی از سوی شبکه استخباراتی و اردوی نظامی پاکستان در تبانی با گروه های تروریستی و افراطی به هدف شعله ور ساختن جنگ های مذهبی و ایجاد نفاق در میان مردم راه اندازی گردیده است.

قابل ذکر است که معترضان در قطعنامه ی شان از حکومت، سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر خواسته اند که هر گونه روابط اقتصادی، امنیتی و ترانزیتی را با  پاکستان قطع نموده و این کشور را باید در لیست کشورهای تروریست پرور و حامی تروریست قرار بدهد.

در قطعنامه آمده است، انس حقانی و تمام تروریستانی که برای انجام حملات انتحاری در افغانستان، تا اکنون در زندان پلچرخی به سر می برند اعدام شوند و حکومت باید یک استراتژی قاطع در قبال بهانه جویی و روابط بیمار گونه آن کشور اتخاذ نماید.

همچنان معترضان تاکید نموده اند که آمریکا باید در قبال عملی شدن پیمان های امنیتی و دفاعی شان برای سرکوب طالبان و گروهای هراس افگن صادق باشد.

 معترضان با آتش زدن پرچم پاکستان و خواندن این کشور را به عنوان پایگا و پرورش دهنده اصلی تروریستان و داعش، از شورای سازمان ملل متحد خواسته اند تا مجوز عملیات هوایی و زمینی را در داخل خاک پاکستان علیه پایگاهای تروریست بین‌المللی  صادر نمایند.

این درحالی است که مردم در نقاط مختلف کشور شاهد حملات انتحاری و تروریستی گسترده ای اند، حمله انتحاری اخیر در مقابل دروازه ورودی وزارت داخله سابق در کابل، بیش از 150 کشته و نزدیک به 300 زخمی برجا گذاشت.

معترضان در کابل پرچم پاکستان را آتش زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد