معلومات-جغرافیایی-افغانستان-تا-یک-سال-دیگر-تکمیل-میشود

عبدالمجید مهمند رییس حکومت داری الکترونیکی میگوید که معلومات جغرافیایی افغان یا " G I S" تا یک سال دیگر تکمیل میشود و برای شهروندان ارایه میگردد.

به گزارش افغان خبر: آقای مهمند گفت این معلومات در باره تمام نقاط شهری میباشد که برای سهولت شهروندان تحقیق و درج سایت های معلوماتی میگردد.

آقای مهمند افزود این معلومات در یک دفتر واحد جمع میشود که از سوی رییس جمهوری هدایت داده شده است.

به باور آقای مهمند این معلومات شامل مکاتب، واحدهای اداری، سکتورهای خصوصی و دولتی، و معلومات دیگر میباشد که جمع آوری میشود.

رییس حکومتداری الکترونیکی افزود که این پروژه از سوی تمویل کننده گان خارجی حمایت میشود که مصرف آن 2 میلیون دالر آمریکایی تخمین زده شده است.

آقای مهمند بیان داشت که حمایت گران خارجی میگویند این پروژه حدود 3 سال را در بر میگیرد اما به گفته رییس حکومتداری الکترونیکی ادارات داخلی در تلاش است که این پروژه را تا یک سال به پایان برساند.

رییس حکومتداری الکترونیکی حکومت میگوید که در اخیر این تحقیق شان را در اختیار احصاییه مرکزی نیز قرار میدهند.

در همین حال رفیع الدین ملکزی مشاور رییس جمهوری میگوید که معلومات جغرافیایی یکی از نیازمندی های جامعه الکترونیکی شده است.

آقای ملکزی بیان داشت که افغانستان در حال حاضر عضو کوچکی از دهکده جهانی میباشد و باید معلومات درست از افغانستان به جهانیان داشته باشد.

به گفته مشاور ریاست جمهوری این معلومات بعد از جمع آوری نباید محدود به یک یا چند اداره گردد.

آقای ملکزی افزود که مسوولان جمع آوری اطلاعات بعد از نهایی شدن اطلاعات اول باید این معلومات ساده سازی گردد و بعدا مسئله محرمیت و غیر محرمیت اطلاعات را تفکیک و به دسترس شهروندان قرار دهند.

معلومات جغرافیایی افغانستان تا یک سال دیگر تکمیل میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد