ملل-متحد-خشک-سالی؛-افغان-ها-را-به-کمک-های-بشر-دوستانه-بیشتر-نیازمند-کرده-است

سازمان ملل متحد اعلام کرده که در سال جاری ۴ میلیون افغان به کمک های عاجل بشردوستانه نیازمند هستند و خشک سالی عامل افزایش این رقم است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه یا اوچا اعلام کرده است که به نیاز های افغان ها باید رسیگی شود.

این دفتر سازمان ملل روز پنج شنبه بیان داشت «طرح واکنش در برابر نیازمندی های بشردوستانه» که در دسمابر سال گذشته نشر شد، ۴۳۰ میلیون دالر به خاطر رساندن کمک به ۲.۸ میلیون نفر در سراسر افغانستان در طول سال ۲۰۱۸ از جامعه جهانی تقاضا شده بود.

اما بارندگی ها در زمستان سال گذشته در اکثر نقاط افغانستان تا 70 درصد کاهش یافت و این امر باعث شد تا دهاقین در دهات بیشتر متضرر گردد.

گزارش اوچا می افزاید که بررسی اوضاع نشان می دهد که افغانستان با خشکسالی روبرو بوده و این سبب شد تا درخواست بودجه برای «طرح واکنش در برابر نیازمندی های بشردوستانه» بازنگری گردد.

در طرح بازنگری شده، اوچا خواستار ۵۴۷ میلیون دالر شده تا کمک های عاجل بشردوستانه را در طول سال ۲۰۱۸ به ۴.۲ میلیون افغان برساند.

در گزارش ملل متحد آمده است که حدود ۱.۴ میلیون افغان در سال جاری میلادی با تهدید عدم مصؤنیت حاد غذایی روبرو می باشد.

این در حالی است که اکثر ولایات افغانستان مثل هرات، نیمروز، بادغیس، غور، دایکندی، ارزگان و شماری دیگر از ولایات با خشک سالی بی سابقه روبرو هستند.

ملل متحد: خشک سالی؛ افغان ها را به کمک های بشر دوستانه بیشتر نیازمند کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد