منابع-اقتصادی-باشندگان-هلمند-در-کنترل-طالبان-قرار-دارد

زمین های زراعتی در شش ولسوالی ولایت هلمند که اکثرا در آنها کوکنار زرع میگردد، از دو سال به این سو در کنترول طالبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی هلمند امروز یکشنبه ۲۵ قوس به خبرنگار افغان نیوز می گوید که اراضی بزرگ این ولایت که در آن کشت و رزاعت تریاک صورت میگرفت و تنها راه درآمد مردم بود اکنون به دست طالبان افتاده که بزرگترین حامی مالی این گروه به شمار میرود.

بشیراحمد شاکری عضو شورای ولایتی هلمند در حالی از این واقعه پرده بر می دارد که تمامی شش ولسوالی حاصلخیز برای کشت مواد مخدر هلمند در شمال این ولایت موقعیت دارد که هم اکنون در تصرف کامل نیروهای مخالف مسلح قرار دارد.

شاکری عضو شورای ولایتی هلمند تصریح می کند که ولسوالی های شمال این ولایت شامل گرمسیر، بهرامچه، بغران، خان نشین، دیشو در کنترول طالبان قرار دارد.

آقای شاکری افزود که ولسوالی های شمال در هلمند بیشتر از نصف درآمد سایر ولسوالی ها را دارا می باشد که طالبان با به دست گرفتن این زمین ها نیاز به حمایت دیگر در هلمند ندارد از لحاظ مالی به مشکلی مواجه نمی شوند.

وی همچنان اظهار داشت که نیروهای امنیتی تنها توانسته اند از سقوط ولایت هلمند جلوگیری کنند اما مناطق پردرآمد اقتصادی را نمی توانند از مخالفین باز پس گیرند.

او دلیل عدم بازپس گیری ولسوالی های شمال هلمند را ناتوانی و ضعف نیروهای امنیتی دانست و گفت که طالبان در این ولسوالی ها موفق به سربازگیری، تجهیز قوا و کسب عواید از مواد مخدر هستند.

این عضو شورای ولایتی هلمند تاکید می کند که راه های عبور و مرور طالبان و حامیان آنها در این ولایت باز است و ایران و پاکستان به راحتی می توانند سلاح و راکت های کمکی را برای طالبان انتقال دهند.

شاکر اضافه می کند که از حمل سلاح و راکت های که ایران برای طالبان کمک می کنند اسناد مستند در اختیار دارند.

او همچنین در اختیار داشتن تمامی قریه های ولسوالی های نوزاد، موسی قلعه، کجکی ، گرشک را نگرانی جدی برای مردم عنوان کرد و علاوه نمود که تنها مرکز این ولسوالی ها در کنترول دولت قرار دارد.

آقای شاکر همچنین بازپس گیری دو ولسوالی ناوه و نادعلی را در جریان یک سال دستاورد خوب می خواند و می گوید که اراضی بزرگ این ولایت هنوز هم نزد طالبان است که امکان گرفتن آنها وجود ندارد.

در همین زمینه تلاش کردیم تا پاسخ مسوولین ولایتی و مقامات امنیتی را در مرکز بگیریم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند.

منابع اقتصادی باشندگان هلمند در کنترل طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد