منع-رفتن-زنان-به-پارک-ها-غم-انگیز-است

گفته های محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امربه معروف و نهی از منکر بر ممنوعیت رفتن زنان به پارک ملی بند امیر با واکنش‌های گسترده روبه‌رو شده است و معاون بخش زنان دید‌‌بان حقوق بشر می گوید این تصمیم امارت اسلامی را غم‌ انگیزاست.

به گزارش افغان نیوزبه نقل ازرسانه ها : هیدربار، معاون بخش زنان دید‌‌بان حقوق بشراین تصمیم امارت اسلامی را غم‌انگیزخوانده و گفته است که این  تصمیم امارت اسلامی درادامه دیگر تصامیمی آنها برای محدود کردن زنان است.

خانم بار گفته که ((آخرین دستورامارت اسلامی (طالبان) به زنان این است که زنان را از رفتن به بند امیر منع کرده‌اند.

 این اقدام بخشی ازاقدام‌هایی‌ است که طالبان گام به گام  و به سرعت، هر آنچه را که زنان در زندگی شان به آن نیاز دارند، از آنان می‌گیرند.

او درادامه پیام خود می افزاید که امارت اسلامی (طالبان) حقوق بنیادی و مهم زنان از جمله حق اشتغال و تحصیل را از آنان گرفته اند؛ اما باز هم قناعت نکرده‌اند و اکنون آنان زنان را از رفتن به پارک‌های تفریحی و کلپ‌ها منع کرده‌اند و به آنان اجازه دستیابی به طبیعت را نمی‌دهند. این یک وضعیت غم‌انگیز است))

از سوی دیگرریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد برای حقوق بشر درافغانستان خواهان توضیحات درباره‌ی منع زنان از رفتن به پارک ملی بندامیرشده است.

منع رفتن زنان به پارک ها غم انگیز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد