مژده-سلطان‌زوی-به-دستفروشان-کابل

محمد داوود سلطان‌زوی، شاروال کابل مژده داده که پس از این، کسب و کار دستفروشان رونق یافته و اکثریت مشکلات آنها مرفوع خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: آقای سلطان‌زوی، امروز چهارشنبه(۲۹، دلو) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که لایحه تنظیم دستفروشان شهر کابل و تعیین فیس برای فعالیت آنها، روز گذشته از سوی جلسه‌ای شورای عالی اقتصادی تحت ریاست، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در ارگ تایید گردید.

شاروال کابل در این جلسه گفته که این لایحه به منظور حل مشکلات و چالش‌های دستفروشان، جلوگیری از ازدحام و ایجاد نظم در شهر، تعین و تنظیم محل مناسب برای کراچی و غرفه های دستفروشان با نمبر تشخیصه منظم ترتیب گردیده است و با تطبیق این لایحه کسب و کار دستفروشان رونق می یابد و اکثریت مشکلات آنها مرفوع خواهد شد.

رئیس جمهور غنی ضمن تایید این لایحه گفته است که هدف از اخذ فیس دستفروشان ازدیاد عواید دولت نیست بلکه افزایش عاید دستفروشان میباشد و به شاروالی کابل وظیفه سپرد تا ۵۰ در صد این فیس دوباره به منظور بهبود کسب و کار و وضعیت مالی آنها به مصرف رسانیده شود.

وی همچنان به شاروالی کابل و سایر ادارات ذیربط هدایت داده تا در قسمت آموزش تعلیمات تخنیکی و مسلکی دستفروشان، برنامه های عملی را روی دست گرفته و این دستفروشان را به اتحادیه های منظم و منسجم مبدل سازد.

رئیس جمهور غنی به اداره ارگان های محلی نیز وظیفه سپرد تا طبق لایحه تنظیم دستفروشان شهر کابل، سایر شاروال‌های ولایات نیز لایحه همانند را در سطح تمام شهرها ترتیب نمایند.

مژده سلطان‌زوی به دستفروشان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد