میزان-فقر-در-افغانستان-درصد-افزایش-یافته-است

بانک جهانی با نشر گزارشی اعلام کرد که میزان فقر در افغانستان از ۳۶ درصد به ۳۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: بانک جهانی گزارش وضعیت فقر در جریان سال های 2013 و 2014 میلادی در افغانستان را روز گذشته به نشر رساند.

بر اساس این گزارش 39.1درصد مردم افغانستان کمتر از 1.25دالر در روز درامد دارند.

این گزارش وضعیت فقر در سال های 2014 و 2013 را در مقایسه به سال های 2012 و 2011میلادی بررسی کرده است.

بی بی سی با نشر این گزارش نوشته که بانک جهانی دلیل افزایش میزان فقر در افغانستان را کاهش کمک‌های بین‌المللی، بحران بیکاری و گسترش جنگ در این کشور دانسته است.

در گزارش آمده که آمریکا با خروج نیروهای خود از افغانستان، در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، کمک‌های خود را به میزان ۳۴درصد کاهش داد و اگر این کمک‌ها با میزان کمک‌های این کشور در زمینه امنیتی و بازسازی با هم محاسبه شود، کمک‌های آمریکا به افغانستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

نویسندگان گزارش تاثیرات گسترش جنگ بر وضعیت اقتصادی مردم افغانستان نوشته‌اند که جنگ در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش یافت و میزان احساس ناامنی را بالا برد و در نتیجه، میزان سرمایه‌گذاری و توسعه را کاهش داد.

این بررسی نشان میدهد که بحران اشتغال باعث بیکاری حدود ۲۶ درصد نیروی کار کشور شد که بیشتر بیکاران را روستایی های بی سواد تشکیل میدهند.

بانک جهانی افزوده که سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر به نیروی کار افغانستان افزوده می‌شود، در حالی که "رکود اقتصادی" در این کشور نگرانی از افزایش بیکاری را بیشتر کرده است.

براساس برآورد بانک جهانی، نزدیک به دو میلیون نفر در افغانستان بیکارند که بیشتر آنها را جوانان و زنان تشکیل می‌دهند. براساس این گزارش، افغان‌ها "فقر" و بیکاری" را "بزرگ‌ترین مشکل" خود می‌دانند.

براساس این گزارش، فقر در مناطق روستایی در مقایسه با مناطق شهری بیشتر افزایش یافته است.

میزان فقر در افغانستان 3درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد