ناباوری-مردم-به-سیستم-قضایی-و-رونق-دادگاه-های-صحرایی

نهادی زیر نام مجتمع صلاح در کابل می گوید: به دلیل مشکلات سیستم قضایی کشور، برخی از مردم برای رسیدگی به مشکلات شان به دادگاههای غیر رسمی از جمله طالبان مراجعه می‌کنند.

به گزارش آژانس افغان خبر: اعضای نهاد غیردولتی مجتمع صلاح در کابل در نشست خبری  تحت نام حمایت و دادخواهی برای دسترسی به عدالت اعلام می کنند که عدم اعتماد مردم به نهادهای قضایی کشور سبب فاصله میان مردم و دولت شده است.

نهاد غیر دولتی مجتمع صلاح، متشکل از پنج نهادی است که برای دادخواهی از نهادهای قضایی مردم ایجاد شده است.

راز محمد دلیلی، نماینده نهاد صلاح از بی اطلاعی مردم نسبت به این اداره سخن می گوید که مردم از کارکرد خوب برخی ادارات بی‌خبر هستند و این ادارات هیچ عملکردی نداشته و ناکام بوده است.

وی خواستار از بین بردن فاصله میان دولت و ملت شده و  افزود: باید تلاش شود تا دولت و مردم یکدیگر را دشمن ندانند.

سید شمس الاسلام مسئول ظرفیت سازی موسسه کاراداید در کشور نیز به خبرگزاری پژواک گفته است  که سیستم قضایی این کشور مشکل دارد و بسیاری زنان به آن دسترسی ندارند.

وی اظهارداشت که نبود قضات در ولسوالی ها نیزبه دلیل مشکلات امنیتی باعث ضعف درسیستم قضایی و دسترسی به عدالت را با چالش مواجه ساخته است.

شمس تصریح کرد که عدم اعتماد و طولانی شدن روند رسیدگی نیز سبب شده تا مردم به مراجع غیرقانونی برای دادخواهی مراجعه کنند.

این درحالی است که چندی قبل اشرف غنی رئیس جمهور کشوردر چهارمین نشست عمومی دادستان‌ه در کشور اعلام کرده بود که دادستانی می‌تواند اعتبار آسیب دیده نهادهای عدلی و قضایی کشورش را بار دیگر ترمیم کند.

وی از مردم خواسته بود تا به محاکم صحرایی طالبان مراجعه نکنند و به ادارات قضایی دولت  مراجعه نمایند.

 

ناباوری مردم به سیستم قضایی و رونق دادگاه های صحرایی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد