نام-سادات-به-عنوان-یک-قوم-در-تذکره‌-درج-می-شود

رییس جمهوری غنی در دیدار با تعداد کثیری از بزرگان سادات تصریح نمود که برای شناختن سادات افغانستان بحیث یک قوم، فرمان تقنینی صادر می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور بعد از ظهر دیروز با تعداد کثیری از بزرگان، متنفذین، علما و جوانان قوم سادات در قصر سلام‌خانۀ ارگ دیدار کرد.

رییس جمهوری غنی گفت که احترام به شخصیت، سیرت و مقام پیشوای بشریت حضرت محمد(ص) به ‌گونۀ دایمی در خون هر افغان و مسلمان است و همیشه در سختی‌ها و انتخاب دشوار، سیرت محمد(ص) در پیش روی ما بوده و خواهد بود. رئیس‌جمهور گفت که سادات افغانستان یک نمونه و مفکوره‌ی است که در علوم اجتماعی برایش سرمایۀ معنوی می‌گویند و این از نسب تان سرچشمه می‌گیرد.

 اشرف غنی از شخصیت‌های بزرگ قوم سادات، مانند سید جمال‌الدین افغان، شهید سید اسماعیل بلخی، شهید سید بهاوالدین مجروح، مرحوم پیر سید احمد گیلانی و فروغ نادری شاعر مشهور کشور نام برد.

وی از قوم سادات بابت چپن سفید که به وی هدیه کردند، تشکر نموده، گفت که این چپن پیام صلح، هم‌زیستی و وحدت ملی را دارد و ما صلح پایدار و باعزت برای تمام افغان‌ها می‌خواهیم و این صلح، قومی و سمتی نیست، بلکه سُچه افغانی است.

غنی انتخابات را یک وجیبۀ مهم دانست و از مردم خواست که خود را برای انتخابات بسیج کنند و به کاندید دل‌خواه ‌شان رأی بدهند.

آقای غنی ضمن اتحاف دعا به روح شهید سید مصطفی کاظمی و مرحوم سترجنرال سید حسین انوری، خطاب به قوم سادات، گفت که برای شناختن سادات افغانستان بحیث یک قوم، فرمان تقنینی صادر می‌گردد.

این درحالی است که تعدادی از شهروان كشور كه خود را قوم سادات مى خوانند، همواره محافل می گرفتند و خواهان این بودند که  به عنوان يك قوم جداگانه در كنار ساير اقوام به روى تذكره الكترونيك درج شود.

نام سادات به عنوان یک قوم در تذکره‌ درج می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد