ناکامورا-میراث-گرانبهای-برای-افغان‌ها-برجا-گذاشت

رییس جمهور غنی در پیوند به نخستین سالگرد درگذشت داکتر ناکامورا، می‌گوید که دانش او در زمینه جنگل داری بی نظیر بود و در این زمینه یک میراث گرانبها برای افغان‌ها برجا گذاشت.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که دشمنان افغانستان تقریباً یک سال قبل یک شخصیت گرانبها را از ما گرفتند. دشمنانی که افغانستان مترقی را تحمل ندارند، با انجام یک عملکرد وحشیانه، داکتر ناکامورا را ترور کردند و افغانستان را از یک دوست واقعی و سمبول انسانیت و تسامح، محروم ساختند.

داکتر ناکامورا در سال ۱۹۸۰ و حدود سه دهه قبل به افغانستان آمد، در زمانی که مردم ما به وی نیاز زیاد داشتند تا به آنان خدمات صحی را فراهم کند، اما بخاطر وقوع خشکسالی این تلاش ها را خاتمه داد و شیوه های خاص را در زمینه های مدیریت آب، زراعت و حفر احداث کانال ها ایجاد کرد که زندگی و معیشت میلیون ها افغان را در شرق کشور تغییر داد.

ناکامورا از افغانستان و مردم آن شناخت عمیق داشت و قلب وی مملو از علاقمندی برای ما بود. او با بی اعتنایی ها مبارزه می کرد و با اشتیاق و ثابت قدمی به تمام به افراد آسیب پذیر و نیازمند، خدمت می نمود.

مهربانی و انسانیت در وجودش موج می زد تا دردها و مشکلات مردم ما را التیام بخشد. دانش او در زمینه جنگل داری بی نظیر بود و در این زمینه یک میراث گرانبها را بجا گذاشت که باید تعقیب گردد.

وی دشت های وسیع را به جنگلات انبوه در مدت دو سال در افغانستان مبدل کرد که دشت گمبیری در شرق افغانستان مثال عمدۀ آن می باشد.

ناکامورا یک شخصیت الهام بخش و نامدار در میان افغان ها بود و مردم افغانستان به وی کاکا مراد نام گذاشته بودند. ملت قدر شناس است و دیدگاه، خاطرات و خدمات کاکا مراد را برای همیش ارج خواهند گذاشت و خانوادۀ گرامی وی در قلب هر افغان جاودان باقی خواهد ماند.

رییس جمهور غنی می‌گوید: من این افتخار را داشتم که دو روز را با داکتر ناکامورا بگذرانم و در مورد پروژه هایش صحبت تفصیلی داشته باشم. برای موصوف به پاس خدمات اش، تابعیت افتخاری افغانستان و مدال عالی دولتی را تفویض کردم.

با تاسف فراوان که تروریستان، یک شخصیت نیکوکار مانند داکتر ناکامورا را از ما گرفتند، اما میراث روشني را که از خود بجا گذاشت و روحیه عالی اش بخاطر انجام کارها، در قلب هر افغان و نسل های آینده، جاویدان خواهد ماند.

حکومت افغانستان در راستای تکمیل نمودن پروژه های ناتمام داکتر ناکامورا،از جمله در زمینه های احیای جنگلات،توسعۀ زراعت و مدیریت آب در ولایات لوی پکتیا و کابل تلاش خواهد کرد، تا رویاهای وی برای یک افغانستان سرسبز و شاداب، تحقق یابد.

ناکامورا میراث گرانبهای برای افغان‌ها برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد