نخستین-پرواز-زنان-در-تاریخ-کشور

مسئولان اداره هوانوردی ملکی از انجام نخستین پرواز در کشور خبر می‌دهند که کادر پرواز و خدمه آن زنان هستند.

به گزارش افغان نیوز: محمدقاسم وفایی‌زاده، رئیس اداره هوانوردی ملکی در برگه فیس‌بوک خود نوشته است که برای نخستین‌بار در تاریخ هوانوردی کشور، پروازی که تمام خدمه آن را زنان تشکیل می‌داد از سوی شرکت هوایی کام‌ایر در خطوط هوایی کابل-هرات انجام شده است.

به گفته وی؛ محدثه میرزایی، خلبان افغان و کاپتان ویرونیکا بورسیوا با چهار خدمه پروازی زن، هواپیمای نوع ایرباس ۷۳۷-۵۰۰ را در یک پرواز ۸۰ دقیقه‌ای میان کابل و هرات با فاصله ۳۵۰ مایل به طور مستقل مدیریت کرده‌اند.

آقای وفایی‌زاده تاکید کرده است که اداره هوانوردی افغانستان این کار را نشانه‌ای رشد حضور زنان در بخش‌های گوناگون، به ویژه بخش هوانوردی ملکی کشور دانسته و برای تقویت حضور زنان در سطح رهبری این اداره و بخش تخنیکی متعهد می‌باشد.

این در حال است که شرکت‌های هوایی افغانستان از سوی کشورهای اروپایی در فهرست شرکت‌های ممنوعه قرار دارند و نمی‌توانند به این کشورها پرواز کنند.

دلیل این ممنوعیت عمدتاً بخاطر کهنه بودن هواپیماها، غیر ایمن بودن خطوط هوایی و پایین بودن عرضه خدمات هوایی به مشتریان می‌باشد.

شرکت‌های هواپیمایی افغانستان در تناسب با شرکت‌های هواپیمایی سایر کشورهای جهان از کیفیت پایین عرضه خدمات مسافرتی و ایمنی برخوردارند.

نخستین پرواز زنان در تاریخ کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد