نشست-تاشکند؛-توماس-ویست-و-رینا-امیری-نیز-شرکت-می‌کنند

نشست بین المللی تاشکند قرار بود روزگذشته (دوشنبه، ۳ اسد) در اوزبیکستان به هدف بررسی وضعیت در افغانستان آغاز شود، اما؛ امروز با حضور توماس ویست و رینا امیری آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ قرار است امروز (سه شنبه، 4 اسد)  توماس ویست نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان ورینا امیری نماینده خاص ایالات متحده در امور زنان وحقوق بشر افغانستان در این نشست، اشتراک کنند.

وزارت خارجۀ امریکا میگوید که هیات این کشور با این هدف در این نشست سهم می گیرد تا برحمایت بی دریغ واشنگتن از مردم افغانستان تاکید کرده واز امارت اسلامی بخواهد که مکلفیت های خود دربرابر مردم افغانستان وجامعه جهانی را برآورده سازند.

طبق گزارش‌ها قرار است براین نیلسن معین وزارت خزانه امریکا نیز امروز سه شنبه درتاشکند با مقام‌های امارت اسلامی ملاقات کند. اعلامیه وزارت خارجۀ امریکا می گوید که آقای نیلسن دربارۀ مشکلات اقتصادی که مردم افغانستان به آن روبرو اند، با هیئت طالبان صحبت خواهد کرد.

هیات افغانستان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجۀ حکومت سرپرست برای اشتراک در این نشست روزیکشنبه به پایتخت اوزبیکستان رسید.

متقی در نخستین روز ورود به تاشکند با ولادیمیر نوروف وزیرخارجه وقبل ازآن با معاون شورای امنیت ملی ازبکستان ونمایندۀ خاص رییس جمهور برای افغانستان عبدالعزیز کاملوف ملاقات های داشت.

امیرخان متقی گفت که در این ملاقات ها دربارۀ اقتصاد افغانستان، اتصال منطقه ای، تاسیس خط آهن میان ترمذ، کابل وپشاور گفتگو شد.

متقی در حاشیه نشست به خبرنگاران گفته است:« این کنفرانس توقع داریم که دربارۀ اقتصاد افغانستان و اوزبیکستان و منطقه رول بسیار مثبت داشته باشد. توقع ما این است که حقایقی را که در افغانستان وجود دارد درک کند وپیشرفت های که ما داریم دربخش اقتصاد، امنیت و دربخش روابط با کشورهای همسایه، منطقه وجهان درک شود. ودر روشنی آن دیگر کشورها وسازمان ها می توانند که تصامیم خوب بگیرند».
 

 

 

نشست تاشکند؛ توماس ویست و رینا امیری نیز شرکت می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد