نشست-پروسه-کابل-در-تامین-امنیت-و-صلح-کشور-تاثیرگذار-نیست

همزمان با برگزاری نشست پروسه کابل؛ شماری از شهروندان به این باوراند که این نشست در تامین امنیت، محو تروریزم و ایجاد صلح تاثیر نداشته و بی نتیجه است

به گزارش افغان نیوز: شهر کابل، امروز میزبان نمایندگان 27کشور و نهاد های بین المللی تحت نام پروسه کابل است تا درمورد صلح و تامین امنیت افغانستان بحث نمایند.

اما شماری از شهروندان کابل میگویند؛ نشست کابل در روند امنیت، از بین بردن تروریزم و پایداری صلح کشور هیچ تاثیر نداشته و بی نتیجه میباشد

گدا محمد یکتن از شهروندان کابل میگوید:« نشست بین المللی صلح افغانستان بی نتیجه بوده و در تامین امنیت کشور تاثیر ندارد».

گدامحمد می افزاید، بین مردم و حکومت کنونی یک شکاف گسترده‌ی عدم همدیگر پذیری و بی اعتمادی حاکم شده که اول باید تفاهم میان سران حکومت و اعتماد سازی میان ملت افغانستان ایجاد شود تا مردم باورمند به اولین نشست پروسه صلح کابل شوند.

از سویی هم بشیر احمد ابراهیمی یکتن دیگر از شهروندان کابل میگوید، در مورد صلح افغانستان تا به امروز چندین مذاکره و نشست ایجاد شده که هیچ کدام نتیجه ای نداشته است.

ابراهیمی افزود، تا زمانیکه تعصبات زبانی، قومی و مذهبی در کشور حاکم است و فرهنگ همدیگر پذیری در میان مردم ایجاد نشود هیچ کدام ازین پروسه ها و نشست ها تاثیر ندارد.

وی علاوه کرد، اگر وضعیت کنونی کشور اینگونه ادامه یابد حکومت از هم پاشیده و اعتماد میان مردم و  دولت ازبین خواهد رفت.

حاجی نعیم یکتن دیگر از باشندگان این شهر اضافه میکند، در پروسه صلح کشور کسانی هستند که به هیچ عنوان نمیخواهند در افغانستان امنیت تامین شود.

حاجی نعیم گفت که این پروسه ها و نشست ها تحت نام صلح و برقراری امنیت نمایشی بوده و در صدد فریب دادن مردم افغانستان میباشد.

قابل ذکراست شهروندان افغانستان عدم رضایت خودرا از تجربه های قبلی کارکرد حکومت و مخصوصا نشست بین المللی امروز« پروسه کابل» در پایتخت افغانستان  اعلان کرده و این نشست را  در روند تامین امنیت و محو تروریزم از کشور ناکام و بی نتیجه قلمداد میکنند.

نشست پروسه کابل در تامین امنیت و صلح کشور تاثیرگذار نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد