نقض-حقوق-بشر؛-طالبان-یک-دختر-را-در-غور-سنگسار-کردند

طالبان یک دختر را که بیست روز پیش در ولایت غور به اتهام روابط جنسی بازداشت کرده بود، در یک محکمه صحرایی سنگسار کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ طالبان این دختر  را بیست روز پیش در ولسوالی«تیوره» ولایت غور به اتهام روابط جنسی بازداشت و امروز( دوشنبه، 25 حوت) به شکل بی رحمانه سنگسار کردند.

انتشار ویدیویی سنگسا دختر توسط طالبان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای را به باور آورده و صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری از این اقدام طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته است: از این که شماری از اعضای گروه طالبان یک دختر مظلوم را در ولایت غور سنگسار کردند بسیا متاثر شده است.

در همین حال اعضای شورای ولایتی ولایت غور از افزایش برخورد وحشت‌بار گروه طالبان با مردم ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که طالبان در ساحات تحت تسلط شان با رفتار وحشیانه، شهروندان ولایت غور را به تنگ آورده‌اند.

حمیدالله متحد، عضو شورای ولایتی غور به آژانس افغان نیوز می‌گوید که طالبان بدون بررسی همه جانبه یک دختر را در ولسوالی تیوره این ولایت سنگسار کرده که این امر نشان دهند اوج افراطگرایی طالبان در برابر زنان و نقض حقوق بشر توسط این گروه است.

متحد می‌گوید که در اسلام و ارزش‌های دین اسلام چنین وحشی‌گیری که طالبان با زنان و مردم در ساحه تحت تسلط شان انجام می‌دهد وجود ندارد و این گروه از نام اسلام سوء استفاده کرده و بر شهروندان کشور ظلم می‌کنند.

او در مورد سنگسار این دختر می‌گوید که طالبان این دختر را به اتهام روابط جنسی سنگسار کرده در حالی که هیچ تحقیق را برای بر پایی عدالت و روشن شدن قضیه انجام نداده اند.

این عضو شورای ولایت غور می‌گوید که طالبان درست برعکس ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی اسلام رفتار می‌کنند زیرا؛ در اسلام حکم زنا یا روابط بیرون از ازداواج رسمی سنگسار و محکمه‌ای صحرایی نیست.

نور رحمان ایوبی، شهروند ولایت غور از افزایش رفتار خشونت بار طالبان و سنگسار زنان در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که محکمه صحرایی و سنگسار زنان نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های زنان از سوی گروه طالبان است.

ایوبی می‌گوید که جامعه جهانی نهادهای چون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و دیدبان حقوق بشر سازمان ملل نباید در برابر این نقض حقوق زنان سکوت نمایند.

این شهروند ولایت غور همچنان از حکومت و نهادهای عدلی و قضایی کشور می‌خواهد که عاملان چنین رویدادها را بازداشت و به پنچه قانون و عدالت بسپارند.

محسن مبلغزاده از دیگر باشندگان ولایت غور به آژانس افغان نیوز می‌گوید که طالبان با سنگسار کردن دختران و زنان اوج خشونت علیه زنان را به نمایش می‌گذارد و این گروه زنان را تنها ابزاری برای خانه و فرمان بردار مردان می‌دانند.

محسن از حکومت می‌خواهد که در برابر گروه طالبان در ولایت غور قاطعانه عمل کند و شهروندان این ولایت را از زیر سلطه و ظلم گروه طالبان آزاد نمایند زیرا؛ این گروه به نام دین و اسلام هر نوغ ظلم و استبداد را بر مردم روا می‌پندارند.

این در حالی است که گروه طالبان پنج‌شنبه گذشته( 3 دلو) نیز یک مرد را در روستای سر جنگل ولسولی مرغاب ولایت غور به دلیل همکاری با دولت و نیروهای امنیتی تیرباران کرده بودند.

 

نقض حقوق بشر؛ طالبان یک دختر را در غور سنگسار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد