نمایشگاه-لیلام-در-کابل-برگذار-شد-تولیدات-داخلی-برای-مردم-معرفی-شود

نمایشگاه تحت نام لیلام در کابل برای مدت ده روز برگذار شده است و مسئولان اتاق تجارت و صنایع می‌گویند؛ برگذاری چنین نمایشگاه‌ها میتواند برای رشد صنعت و تولیدات داخلی مفید واقع شود.

صیام الدین پسرلی سخنگویی اتاق تجارت و صنایع کشور امروز (چهار شنبه 10 سنبله) به رسانه‌ها گفت؛ صنایع داخلی افغانستان را مردم نمیشناسند و بیشتر مردم نمیدانند که چی نوع اجناسی در داخل کشور تولید میشود.

به گفته او برگزاری چنین نمایشگاه ها زمینه رقابت سالم تجارتی را افزایش میدهد و از سوی دیگر اجناس داخلی برای مردم معرفی میشود تا برای رشد اقتصاد کشور از آن استفاده شود.

پسرلی می‌گوید؛ حکومت وحدت ملی باید به مردم آگاهی دهد تا مردم بدانند که کدام جنس در داخل کشور تولید میشود و از آن استفاده کنند. او بیان میکند؛ مردم باید تشویق شوند تا از تولیدات داخلی استفاده کنند.

به گفته‌ی سخنگوی اتاق تجارت و صنایع کشور؛ سرحدات افغانستان به درستی کنترل نمی‌شود و اجناس به شکل غیر قانونی وارد کشور میگردد که این مر مشکلات زیاد برای تاجران به بار آورده است.

پسرلی تاکید میکند؛ اگر حکومت سرحدات کشور را کنترل نتواند و از تجارت غیر قانونی جلوگیر نکنند تاجران که مالیه پرداخت میکند توان رقابت به اجناس غیر قانونی را ندارند.

از سوی دیگر هاشم باقرا مسئول برگذاری این نمایشگاه می‌گوید؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی تولیدات و صنایع داخلی است تا صنعت کاران بتوانند تولیدات شان را نمایش دهند.   

هاشمی بیان میکند؛ در این نمایشگاه صنعت کاران داخل و ترکی اجناس خود شان را به نمایش گذاشته اند که مدت ده روز ادامه دارد و باشندگان کابل میتواند از این نمایشگاه بازدید کنند.

در این نمایشگاه شرکت های تولیدی از کشورهای ترکیه و افغانستان تولیدات خویش را که شامل 45 شرکت از هفت سکتور مختلف از قبیل مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم صنایع دستی و امثالهم میباشد به نمایش گذاشته اند.

رویا یک تن از بازدید کنندگان این نمایشگاه‌ می‌گوید: "من که شهروند کابل هستم، از بسیاری تولیدات داخلی بیخبر بود و این نماشگاه باعث شد  تا اجناس که در داخل کشورخودمان تولید میشودر ا بشناسم".

این بازدید کننده سایر باشندگان شهر کابل را تشویق میکند تا به مرکز نمایشگاهی کابل آمده و در کنار خرید اجناس مورد ضرورت شان با تولیدات داخلی نیز آشنایی یابند.

غضنفر عادلی – افغان نیوز

نمایشگاه لیلام در کابل برگذار شد/تولیدات داخلی برای مردم معرفی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد