نهادهای-حکومتی-به-رسانه‌های-دولتی-ارزش-قایل-نیستند

ماری نبرد آیین رئیس آژانس اطلاعاتی باختر می‌گوید؛ نهادهای حکومتی خبر دست اول را در اختیار رسانه‌های خصوصی قرار می‌دهند و به رسانه های دولتی ارزش قایل نیستند.

به گزارش افغان خبر؛ ماری نبرد آیین رئیس آژانس اطلاعاتی باختر امروز (یک شنبه 26 جدی) در برنامه تعهد حکومت در زمینه معیاری سازی رسانه رادیو، تلویزیون ملی و آژانس اطلاعاتی باختر گفت؛ رسانه‌های دولتی هر روز در امر خبر رسانی ضعیف تر میشود و دلیل آن نبود همکاری نهادهای حکومتی با این رسانه‌ها است.

خانم آیین گفت؛ نهادهای حکومتی خبر دست اول را در اختیار رسانه‌های خصوصی قرار می‌دهند و رسانه‌های دولتی خبر خود را از خبرگزاری های خصوصی می‌گیرند که این باعث شرم است.

رئیس آژانس اطلاعاتی باختر بیان داشت؛ نبود همکاری حکومت با رسانه‌های دولتی سبب بی‌اعتباری این نهادهای خبری در زمینه اطلاع رسانی شده و اگر این روند ادامه پیدا کند رسانه‌های دولتی باید به کار خود نقطه پایان بگذارند.

از سوی دیگر محمد زرین انزور رئیس رادیو و تلویزیون ملی گفت؛ حکومت برای معیاری سازی رسانه‌های دولتی در سال جاری 43 مورد ورکشاب دایر کرده است که راه اندازی این برنامه ها اقدام نیک است اما رسانه‌های دولتی بیشتر نیازمند حمایت مالی و نیروی انسانی از سوی حکومت است.

آقای انزور گفت؛ یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی این بود که رادیو و تلویزیون ملی را از تحت اداره دولت خارج سازد اما این تعهد حکومت تا هنوز عملی نشده است و کار روی ان جریان دارد.

رئیس رادیو و تلویزیون ملی گفت؛ این رسانه یک طرح را برای حکومت وحدت ملی ارسال کرده است که به اساس آن چندین شبکه تحت اداره تلویزیون ملی ایجاد میشود و به زبان های مختلف از جمله روسی، انگلیسی، عربی و اردو نشرات خواهند داشت.

انزور بیان داشت؛ نشرات رادیو و تلویزیون ملی قرار است در همه ولایات انجام شود اما در حال حاضر با مشکلات امکانات و نیروی انسای مواجه است. او افزود؛ تلویزیون ملی بودجه کافی در اختیار ندارد و به همین دلیل سالانه خبرنگاران و مجری‌های برجسته این رسانه را ترک میکنند.

مسئولان رسانه های دولتی تاکید کردند که حکومت باید رسانه های دولتی را حمایت کند تا انان از بازار رقابت با رسانه های خصوصی باز نماند.

 

نهادهای حکومتی به رسانه‌های دولتی ارزش قایل نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد