نگرانی-از-نقض-حاکمیت-قانون-توسط-یک-مولوی-در-هرات

سخنرانی های مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع هرات در میان هوادران اش نگرانی ها را در باره نقض حاکمیت قانون در هرات به باور آورده است.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات پیام هایی را در این شهر از نشانی ایجاد مرکز امر به معرف و نهی از منکر پخش کرده است.

خطیب این مسجد پیش از این به هوادارانش گفته بود که اگر بی حجابی و یا کار خلاف شرع را ببینند، بی آن که منتظر حکومت بمانند، باید خودشان دست به کار شوند و حدود شرعی را جاری بسازند.

شماری از باشنده گان هرات این کار مولوی مجیب الرحمان را آشوب برانگیز میدانند و می گویند که وی حاکمیت قانون را در هرات زیر پرسش برده است.

مجیب الرحمان انصاری به تازه گی نام بخش فرهنگی مسجد گازرگاه  را اداره مرکزی امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است.

گزارش ها می رسانند که این پیام ها از نشانی اداره مرکزی امری به معروف و نهی از منکر گازرگاه شریف در چندین بخش شهر هرات نصب شده اند.

این اداره پیش از بخش فرهنگی، مسجد جامع گازرگاه هرات نام داشت اما از سوی  مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد جامع هرات اداره مرکزی امر به معروف و نهی از منکر گازرگاه شریف نام گذاری شده است.

در همین حال، برخی از کار بران رسانه‌های اجتماعی نوشته اند که مولوی انصاری در شمال هرات برای خودش حکومتی ساخته است.

مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد جامع هرات در یکی از سخنرانی هایش گفته است: «قوانین خدا در همین منطقه خواجه انصارار امروز ان شاالله باذن رحمان جاریه

اما وزارت حج و اوقاف می گوید که این تبلیغات دینی مولوی مجیب الرحمان انصاری در هماهنگی به وزارت حج و اوقاف صورت نگرفته است و عملکرد وی در مخالفت با شیوه های اسلامی این وزارت قرار دارد.

مولوی مجیب الرحمن انصاری که تحصیلات  دینی اش را در عربستان به پایان رسانده است، مسوول یک رادیو به نام رادیو انصار درهرات نیز می‌باشد که به گونه منظم سخنرانی ها او را   پخش می کند.

نگرانی از نقض حاکمیت قانون توسط یک مولوی در هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد