نیروهای-متخصص-لازمه‌ای-یک-کشور-پیشرفته-است

مسوولان یک دانشگاه خصوصی در مراسم فراغت ۲۰۰ تن از دانشجویان دوره ماستری و لیسانس می‌گویند که نیروهای متخصص لازمه یک کشور جهت پیشرفت آن می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان دانشگاه ابن‌سینا،  در مراسم فراغت بیش‌از ۲۰۰ دانشجویان این دانشگاه گفت که افعانستان در حال حاضر نیاز مبرم به نیروهای متخصص و آموزش دیده دارد تا در مدیریت بخش‌های مختلف جامعه همکار باشند. 

محمد یحیی وقار، رییس دانشگاه ابن‌سینا گفت که دانشجویان پس از فراغت در میدان‌های وسیع و در عین حال مسوولیت مهمی را در جامعه دارد که عبارت از قرار گرفتن در خدمت مردم و جامعه می‌باشد. 

وقار افزود که فارغان پس از دریافت دیپلوم و قرار گرفتن در سمت‌های کاری، باید برای آبادانی و ترقی کشور تلاش نمایند. 

او تاکید کرد که تحصیل علم، قید زمانی و مکانی ندارد و گفت که باید جوانان کشور در عرصه علم و دانش تلاش نمایند. 

شاکرالله وحدت، رییس دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی در این مراسم فراغت گفت که اسلام با هیچ دوره تخصصی و علوم انسانی منافات نداشته بلکه؛ به آن احترام قایل است. 

وحدت افزود که امارت اسلامی در حال تقویت علوم عصری است و برای تقویت آن معاشات و هزینه‌های هنگفتی را متقبل شده اما؛ بالای مدارس دینی چنین عمل نکرده است. 

عبدالحمید محمودی، رییس روابط دانشگاه ابن‌سینا می‌گوید که در این دوره ۲۰۰ تن از دانشجویان از مقاطع مختلف ماستری و لیسانس از دانشگاه فارغ شده است. 

محمودی افزود که دانشجویان با نبود انگیزه و مشکلات اقتصادی کمتر به دانشگاه و ادامه تحصیل توجه می‌کنند. او از امارت اسلامی خواست که در زمینه علم و تحصل دانشجویان توجه جدی نماید. 

این در حالی است که پس از سقوط دولت پیشین و روی کار آمدن مجدد امارت اسلامی در افغانستان بسیاری از دانشجویان دانشگاه را رها کرده و راه مهاجرت را در پیش گرفته‌اند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

نیروهای متخصص لازمه‌ای یک کشور پیشرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد