هزار-آواره-در-افغانستان-درصد-بیجاشدگان-داخلی-کودکان-هستند

سازمان ملل گزارشی را به نشر رسانده که بر اساس آن در دو سال گذشته ۶۲۰هزار افغان در داخل کشور بیجا شده اند، که از این میان ۵۰ درصد آنهارا کودکان تشکیل میدهند.

به گزارش افغان خبر: به اساس گزارش سازمان ملل متحد، که شب گذشته به نشر رسید، رقم آوارگان جنگ در داخل افغانستان از آغاز سال ۲۰۱۵ تا حال به بیش از ۶۲۰ هزار تن رسیده است.

 به اساس این گزارش در کمتر از یک ماه گذشته حدود ۴۰ هزار تن دیگر در افغانستان مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

سازمان ملل در گزارش خود آورده که تقریباً نیم این آورگان (۴۲ درصد) آن در شمال افغانستان، به شمول ولایت های کندز و بغلان میباشد.

در این دو ولایت تا سال ۲۰۱۳ بیشترین سربازان آلمانی نیرو‌های آیساف مستقر بودند. ۲۸ در صد این آورگان داخلی در جنوب افغانستان ثبت شده اند، جایی که طالبان تندرو بیشترین حملات خود را، به ویژه در ولایت های هلمند و ارزگان، انجام می‌دهند.

مددرسانان از یک "بحران مرگبار" سخن می‌گویند. در گزارش سازمان ملل گفته شده است که بیشتر از ۵۰ درصد آورگان داخلی، کودکان اند.

این بحران در نتیجۀ خروج غیرمترقبه پناهجویان افغان از پاکستان و ایران بیشتر اوج گرفت. در سال ۲۰۱۶ شمار زیادی مهاجران افغان در ایران و پاکستان، قسماً بعد از چند دهه مجبور شدند به کشور شان برگردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل؛ در سال جاری نزدیک به یک میلیون افغان از کشور های پاکستان و ایران اخراج شدند و به افغانستان عودت کردند.

620هزار آواره در افغانستان /50درصد بیجاشدگان داخلی کودکان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد