هزار-تن-در-جریان-سال-جاری-از-سوی-هلال-احمر-کمک-دریافت-کردند

عبدالرحمن کلانتری رئیس اداره حوادث جمعیت هلال احمر می‌گوید؛ این اداره در سال جاری به ۱۲۱۵۲۷ تن کمک رسانی کرده و برای زمستان پیش رو نیز تمام آمادگی‌ها برای کمک رسانی به مردم آسیب پزیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش افغان خبر؛ عبدالرحمن کلانتری رئیس اداره حوادث جمعیت هلال احمر امروز (چهار شنبه 15 جدی) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ جمعیت هلال احمر به اندازه نیازمندی مردم مواد کمکی در اختیار ندارد و نیازمندی مردم بیشتر از حد توان این اداره است.

آقای کلانتری گفت؛ اداره جمعیت هلال احمر یک اداره بی‌طرف است اما جنگ و ناامنی سبب میشود که این نهاد به صورت درست کمک رسانی کرده نتواند. او افزود؛ زمانی میتواند کمک رسانی به قربانیان جنگی کند که جنگ قطع شود.

به گفته‌ی مسئول اداره حوادث هلال احمر؛ در سال جاری 332 جسد گروه‌های متخاصم مسلح که در میدان جنگ باقی ماند بودند، را این اداره انتقال داده است.

کلانتری بیان داشت؛ جمعیت حهلال احمر در سال جاری به 121527 تن در 34 ولایت کشور کمک رسانی کرده که این کمک‌ها شامل مواد غذایی مانند (آرد، برنج، لوبیا، روغن، چای، شکر و نمک ....) و مواد غیر غذایی شامل ( خیمه، ترپال، سیت آشپزی، کمپل، صابون، چادر و غیره ) بوده است.

او گفت؛ تمام پلان‌ها برای کمک رسانی در زمستان پیش رو روی دست گرفته شده هلال احمر نمیتواند تمام نیازمندی مردم را برآورده سازد.

کلانتری افزود؛ جمعیت هلال احمر برای حالات اضطرار 12350 بسته مواد کمکی را که به ارزش 5.5 میلیون افغانی میشود در نظر گرفته است.

مسئول اداره حوادث هلال احمر گفت؛ این اداره 31 کلینک اضطراری در ولایات کشور در اختیار دارد که در زمان رخداد حوادث این مراکزی صحی کمک رسانی می‌کنند.

در سال جاری جمعیت هلال احمر بیشترین کمک خود را به آسیب دیدگان ولایت های قندوز، هلمند، ننگرهار و کابل انجام داده است.

جمعیت هلال احمر افغانی اداره خیریه است که در سراسر کشورهای جهان فعالیت میکند و هدف این اداره کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و غیر طبیعی میباشد.

 

121هزار تن در جریان سال جاری از سوی "هلال احمر" کمک دریافت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد