هزار-عودت-کننده-در-پنج-ماه-گذشته-به-کشور-برگشتند

طبق امارهای وزارت مهاجرین وعودت کننده گان ازآغاز سال جدید میلادی تا کنون بیشتر از ۲۴۰ هزارعودت کننده به کشور برگشتند.

به گزارش افغان نیوز: محمد رضا باهر معاون سخنگوی وزارت مهاجرین وعودت کنندگان٬ امروز دوشنبه(۳۱ثور) به افغان نیوز: گفت از آغاز سال 2018 میلادی تاکنون دوصد ۲۵هزار تن از ایران و۱۵هزارتن دیگر از پاکستان به داخل کشور عودت کردند.

حکومت افغانستان طی تلاش های مکرر موفق به ایجاد کمیته راهبردی مشترک منطقی میان کشورهای ایران٬پاکستان افغانستان و اداره ی مهاجرت سازمان ملل متحد شد.

آقای بباهر می‌افزاید: با ایجاد این کمیته افغانستان توانسته است بخش بزرگی از مشکلات مهاجرین افغان را در کشور های همسایه برطرف نمایند.

براساس گفته های  باهر تفاهم‌نامه یی که به تاریخ 15 فیبروری ۲۰۱۷ میلادی با کشور پاکستان انجام شد، آزار و آزیت مهاجران در این کشور قطع گردیده و فعلا کار توزیع کارت برای مهاجرین افغان که مدرک ندارند در پاکستان جریان دارد.

از سوی هم برای ۷ صد هزار مهاجر افغان در کشور ایران کارت مهاجرت توزیع شده است اما مهاجرین که کارت شناسایی ندارند با آزار و ازیت در این کشور مواجه هستند.

معاون سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می گوید:" سه هزار کودک بدون کارت مهاجرت را در ایران توانستند به نهاد های آموزشی شامل کنند و همچنان برای تسهیل امور رفت و آمد افغان ها ضمانت ۳۰۰ یورو را که برای اخذ ویزای ایران برای افغانان بود لغوه کردند".

این درحالی است که مهاجرت یکی از مشکلات عمده در افغانستان می باشد و ادامه جنگ، مشکلات اقتصادی و نبود مدیریت درست باعث شده است که بخش بزرگی از جوانان کشور شان را ترک کنند.

240هزار عودت کننده در پنج ماه گذشته به کشور برگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد